خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش روتوش عکس » آموزش محو کردن چروک صورت در فتوشاپ
07 خرداد 1396

آموزش محو کردن چروک صورت در فتوشاپ

در این بخش آموزش محو کردن چروک صورت در فتوشاپ را برای شما در نظر گرفته ایم.در این تمرین میخواهم 2 روش برای محو کردن چروک های صورت به شما آموزش بدهم که کمک می کند بتوانید در تصاویری که خودتان قصد طراحی آن را دارید یا تصاویری که می خواهید روتوش بر روی آن انجام بدهید به شما کمک کند . یکسری پلاگین و افکت در فتوشاپ وجود دارد که به صورت پیش فرض آماده  و جهت استفاده قرار داده شده است ولی متاسفانه پلاگین و افکت های آماده برای هر عکسی کاربرد ندارد و نمی توان از آن استفاده کرد .


1. ابتدا تصویری که در ادامه قرار میدهم را با کلیک راست بر روی کامپیوتر ذخیره کرده و وارد فتوشاپ کنید .

2.سپس یک لایه جدید ایجاد کنید .
2.1. ابزار Healing Beush Tool را با تنظیمات مشخص شده انتخاب کنید .

3. کلید Alt را در قسمتی از پوست که صاف می باشد و رنگ آن شبیه به قسمتی است که دارای چروک می باشد پایین نگه داشته و کلیک کنید تا نمونه برداری از بخش سالم انجام شود . سپس بر روی چروک ها کم کم با ابزار Healing Beush Tool اسپره یا کلیک کنید .

4. سعی کنید دائم اندازه قلم و سختی آن را کم یا زیاد کنید . لزومی ندارد اگر قلم شما به درستی روتوش انجام نمیدهد حتما از آن استفاده کنید . فتوشاپ دست شما را در طراحی باز گذاشته است . من کمی سختی قلم را با کلیک راست کم کرده و خط اصلی را محو می کنم .

اینکار نیاز به تمرین دارد پس اگر برای بار اول موفق نشدید از دوباره تمرین را تکرار کنید و نا امید نشوید .

5. روش دوم کمی تفاوت دارد . یک کپی از لایه اصلی با کلیدهای Ctrl+J بگیرید .

6. ابزار Clone Stamp Tool را انتخاب کرده . مد را برابر با lighten قرار داده و کمی اندازه قلم را کوچک کنید . سپس باید کلید Alt را در قسمتی از پوست که صاف می باشد و رنگ آن شبیه به قسمتی است که دارای چروک می باشد پایین نگه داشته و کلیک کنید تا نمونه برداری از بخش سالم انجام شود . سپس بر روی چروک ها کم کم با ابزار Clone Stamp Tool اسپره یا کلیک کنید .

7. من خط اصلی را اول محو می کنم . اول نمونه برداری و سپس کلیک بر روی خط چروک

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *