خانه » آموزش فتوشاپ » هنگام طراحی با فتوشاپ به این نکات توجه فرمایید
16 خرداد 1396

هنگام طراحی با فتوشاپ به این نکات توجه فرمایید

هنگام طراحی با فتوشاپ باید به یک سری از نکاتی که درون آن می باشد نیز توجه کرد.پیش نیاز و مقدماتی ترین سطح آموزش هر برنامه ای مهمترین رکن یادگیری یک نرم افزار به حساب می آید که اگر کاربر به درستی به این موارد دقت نداشته باشد حتما با مشکل مواجه می شود . حالا این نکات شامل چه مواردی می باشد که اینقدر مهم است ؟

1. سعی کنید کار با لایه ها را به درستی یاد بگیرید و قبل از هر تغییراتی از روی تصویر اصلی یک کپی بگیرید تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید عکس اول را فعال کنید . معمولا کاربران در طراحی به این نکته دقت نمی کنند و بعد از اعمال تغییرات و یکسری افکت ها مجبور می شوند فایل اصلی را حذف کنند و از دوباره کار را شروع کنند .

2. ذخیره تصویر یکی از مهمترین نکات می باشد . وقتی ندانید تصویر با چه فرمتی باید ذخیره شود یا خروجی و کیفیت شما افت پیدا می کند یا حجم تصویر بسیار سنگین می شود . پس سعی کنید به درستی فرمت ها را قبل از ذخیره بشناسید . مقاله ای در این زمینه با عنوان “تصاویر را در فتوشاپ با چه فرمتی برای استفاده در وب سایت ذخیره کنیم ؟” در سایت فعال شده است که بهتر است آن را بررسی کنید .

3.حتما تنظیمات مربوط به Blending option را خوب یاد بگیرید . بیشتر تنظیمات مربوط به رنگ ، ساختار ، بافت و بعد از در این بخش انجام می شود . 11 بخش کاربردی که به هیچ وجه هیچ طراحی بدون یاد گرفتن این 11 قسمت نمی تواند یک طرح را از پایه طراحی کند . حتما باید از این قسمت برای طرح ها استفاده کنید . آموزش مربوط به این قسمت در بخش فتوشاپ قرار داده شده است .

4.حاشیه برش را در طرح هایی که باید به چاپخانه ارسال شود رعایت کنید . بدون حاشیه برش ممکن است متن یا طرح شما یک سانت کاهش پیدا کند و این موضوع در طراحی پوستر و کارت ویزیت طرح شما را بدون استفاده می کند . برای ایجاد حاشیه برش از ابزار خط کش استفاده کنید که با کلیدهای Ctrl+R فعال می شود.

5.بدون یادگیری شورتکات های کاربردی کار با نرم افزار سنگینی مثل فتوشاپ بسیار مشکل و زمان بر می باشد . زمان بر ، از این لحاظ که باید برای باز کردن لایه و انتخاب ابزارها باید مستقیم وارد مسیر مربوطه شوید که وقتی یک طراحی حرفه ای را می خواهید شبیه سازی کنید بسیار کار مشکل می باشد .

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *