خانه » آموزش فتوشاپ » نحوه قرار دادن یک تصویر درموقعیت های مختلف در فتوشاپ
10 خرداد 1396

نحوه قرار دادن یک تصویر درموقعیت های مختلف در فتوشاپ

در این بخش از سایت سیتی گراف می پردازیم به نحوه  قرار دادن یک تصویر درموقعیت های مختلف در فتوشاپ.حدود یک ماه پیش یک سری تصویر نمونه در سایت قرار دادم که با تکنیک Multiplicity طراحی شده بود . این تکنیک با استفاده از تصویر برداری و فقط برای انجام یک نوع افکت در فتوشاپ استفاده می شود . یعنی یک فرد یا شی را در حالت های مختلف در یک محیط با نور ثابت چند تصویر متفاوت با استفاده از تصویر برداری حرفه ای گرفته می شود و سپس با استفاده از افکت های پیش فرض فتوشاپ جوزی وانمود می شود که فرد در همان لحظه در موقیعت های مختلف قرار دارد . من میخواهم یک نمونه از این تصاویر را آموزش بدهم . کیفیت تصاویر بنده پایین می باشد و این بر می گردد به پولی بودن عکس های آموزش .

1. ابتدا هر سه عکس پایین را بر روی کامپیوتر با استفاده ازکلیک راست و انتخاب Save as ذخیره کرده و با فشردن کلیدهای Ctrl+O وارد فتوشاپ کنید .

2. همانطور که مشاهده می کنید نور ، موقعیت اشیاء اتاق و موارد دیگر ثابت است فقط فرد در موقیعت های مختلف قرار گرفته است . هر سه تصویر را درست روی هم قرار بدهید .

3. ابتدا 2 لایه بالا را غیر فعال کنید . لایه اول فرد در حال تماشای تلویزیون می باشد و کنترل در دست دارد .

4. فقط به این قسمت توجه کنید که کار چقدر ساده می باشد . ولی وقتی تصویر اصلی را مشاهده می کنید فکر می کنید طراحی چنین تصویری با چه افکتی ایجاد شده است . یک لایه ماسک به لایه 2 اضافه کنید .
4.1. رنگ فورگراند را برابر با مشکی قرار بدهید .
4.2. ابزار براش را انتخاب کرده و جایی که فرد نشسته است و کنترل در دست دارد را با ابزار براش اسپره کنید .

5. مشاهده کردید چقدر اینکار ساده بود . حالا باید به جزییات هم دقت داشته باشید تا فردی نتواند از شما ایراد بگیرد . مثلا سایه یا نوع نشستن .
همین کار را برای تصویر سوم تکرار میکنم . ابزار براش را انتخاب کرده و قسمت هایی که فرد باید مشخص شود را اسپره میکنم.

همانطور که مشاهده کردید کار بسیار ساده بود . امیدوارم لذت برده باشید.

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *