خانه » آموزش فتوشاپ » نحوه طراحی قاب سه بعدی در فتوشاپ
29 اردیبهشت 1396

نحوه طراحی قاب سه بعدی در فتوشاپ

مطلبی که سایت شهرگرافیک برای شما در نظر گرفته است نحوه طراحی قاب سه بعدی در فتوشاپ می باشد.با یکی دیگر از تمرین های فتوشاپ با عنوان “آموزش طراحی قاب 3D با فتوشاپ” در خدمت شما هستم . شاید در بعضی از تمرین ها روش انجام کار شبیه به هم باشد  ولی نکته هایی در هر تمرین وجود دارد که بهتر است به صورت دقیق انجام داده و در طراحی هایی که خودتان انجام میدهید از آن استفاده کنید . فتوشاپ از بخش های زیادی تشکیل شده که اگر صد آموزش هم انجام بدهید باز نکته های جدیدی وجود دارد که فقط و فقط طی تجربه می توانید آنها را به خاطر سپرده و یاد بگیرید .

1. ابتدا تصویر زیر را با کلیک راست کردن بر روی عکس و انتخاب گزینه Save as بر روی دسکتاپ ذخیره کنید . سپس وارد فتوشاپ شده و با انتخاب کلیدهای Ctrl+O عکس دانلود شده را وارد فتوشاپ کنید .

2. بر روی آیکون مشخص شده با کادر قرمز رنگ کلیک کرده و گزینه Convert to smart object را انتخاب کنید .

3. با استفاده از کلیدهای Ctrl+J یک کپی از لایه اصلی بگیرید .  سپس لایه دوم را غیر فعال کنید . همان لایه ای که الان ایجاد شد .

4. لایه فعال را انتخاب کنید . از منوی Filter گزینه Filter Gallery را انتخاب کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر و بر روی کلید OK کلیک کنید .

5. یکبار دیگر از منوی Filter گزینه Lens Correction را انتخاب کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر و بر روی کلید OK کلیک کنید.

6. بر روی آیکون adjustment کلیک کرده و گزینه Hue/Saturation را انتخاب کنید . سپس با استفاده از عکس زیر تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .

7. کلید Ctrl را از روی صفحه کلید پایین نگه دارید و بر روی آیکون Create Layer کلیک کنید تا یک لایه بین دو لایه مشخص شده ایجاد شود .

8. با استفاده از ابزار Rectangular یک کادر همانند تصویر زیر در لایه جدیدی که ایجاد کرده ایم بکشید .

9. از منوی Edit گزینه Stroke را انتخاب کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .

10. کلیدهای Ctrl+Dرا بفشارید تا ناحیه انتخاب شده از حالت Select خارج شود .  کلیدهای Ctrl+Tرا بفشارید و کمی کادر را با استفاده از اهرم های پیش فرض که در طرفین قرار دارد بچرخانید .

11. کلید Ctrl را پایین نگه داشته و بر روی آیکون لایه فریم کلیک کنید تا به حالت Select در بیاید .

12. سپس حرف Q کیو را از روی صفحه کلید بفشارید تا یک حاله قرمز رنگ همانند تصویر روی عکس را بپوشاند .

13. سپس ابزار سطل رنگ را انتخاب کرده ، رنگ فورگراند را برابر با سفید قرار داده و بیرون لایه کادر فریم کلیک کنید . در جاییکه یک دایره کشیده ام

14. یکبار دیگر حرف Q کیو را از روی صفحه کلید بفشارید تا قسمت مشخص شده Select شود .  اگر به عکس زیر دقت کنید کل کادر به غیر از ناحیه قرمز رنگ انتخاب شده است . کلیدهای CTRL + Shift + I را بفشارید تا ناحیه انتخاب شده فقط محدود به فریم شود .

15. حالا لایه اول که غیر فعال است را انتخاب ، فعال و یک لایه ماسک به آن اضافه کنید .

16. کلید Ctrl را پایین نگه داشته و بر روی آیکون لایه فریم کلیک کنید تا به حالت Select در بیاید .

16.1. حرف Q را از روی کیبورد بفشارید سپس با استفاده از ابزار سطل رنگ وسط فریم کشیده شده کلیک کنید .

16.2یکبار دیگر حرف Q را از روی کیبورد بفشارید . سپس کلیدهای Alt+Delete را بفشارید تا تنظیمات پیش فرض قسمت انتخاب شده تغییر کند .

17. در مرحله آخر با پایین نگه داشتن کلید Shift هر سه لایه را انتخاب کنید . کلیدهای Ctrl+T را بفشارید و همزمان کادر را بزرگتر کنید .

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *