خانه » آموزش فتوشاپ » معرفی 5 ابزار 3D Model در فتوشاپ
04 تیر 1396

معرفی 5 ابزار 3D Model در فتوشاپ

در این بخش از سایت سیتی گراف می پردازیم به معرفی 5 ابزار 3D Model در فتوشاپ پس با ما همراه باشید.بعد از اینکه متن یا شکلی را در فتوشاپ سه بعدی می کنید در سمت راست نوار ابزار بالای صفحه 5 ابزار فعال می شود . این 5 ابزار با نام 3D Model در بین طراحان شناخته شده هستند . به ترتیب از سمت راست به چپ این ابزارها با عنوان Rotate the 3D Object ( چرخیدن شی) . Roll the 3D Object ( گردش شی) Drag the 3D Object ( انتخاب شی ) Slide the 3D Object (تغییر مقیاس شی در وسط صفحه)

Scale the 3D Object نامگذاری می شوند. این ابزارها بیشتر برای حرکت دادن و چرخش اشکال یا متن یا هر چیزی که در وسط صفحه قرار دارد به کار میروند . در ادامه به ترتیب هر کدام از 5 ابزار را یکبار انتخاب می کنیم تا دقیق متوجه شویم که چه تغییراتی بر روی طرح اعمال می شود . دقت داشته باشید که برای انجام پروژه های جدید ابتدا باید با تمام منوها و کاربرد آنها ابتدا آشنا شوید و بعد از آن به دنبال تمرین های حرفه ای بروید .

1. من یک صفحه جدید از منوی File > New ایجاد میکنم و با استفاده از ابزار تایپ یک متن دلخواه در وسط کادر می نویسم .

2. از منوی 3D گزینه New 3D Extrusion from Selected layer را انتخاب کنید .

3. بالای صفحه سمت راست 5 ابزار وجود دارد . ابزار اول Rotate the 3D Object ( چرخیدن شی) می باشد . با استفاده از این ابزار می توانید شی سه بعدی ار از همه حالت مشاهده کنید . کافیست با موس صفحه رادرگ و در جهات مختلف حرکت بدهید .

4. دومین ابزار Roll the 3D Object ( گردش شی) می باشد . همانطور که از نام ایرن ابزار مشخص است شما می توانید شی را به حالت 360 درجه حول محور یک نقطه بچرخانید .

5. برای انتخاب اشیا در صفحه از Drag the 3D Object ( انتخاب شی ) استفاده می شود . این ابزار نه چرخشی دارد نه زاویه ای برای شما اعمال می کند . فقط کنم می کند که یک شی را انتخاب کرده و درست در جای خودش قرار بدهید .

6. ابزار Slide the 3D Object برای حرکت دادن شی در جهت افقی و عمودی استفاده می شود .

7. از ابزار Scale the 3D Object برای تغییر سایز شی سه بعدی استفاده می شود .

منبع: آسارایان

 

زهرا خالقی

یک پاسخ به “معرفی 5 ابزار 3D Model در فتوشاپ”

  1. alireza گفت:

    عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *