خانه » آموزش فتوشاپ » طراحی پس زمینه هوای بارانی در فتوشاپ
21 تیر 1396

طراحی پس زمینه هوای بارانی در فتوشاپ

در این بخش از سایت سیتی گراف می پردازیم به طراحی پس زمینه هوای بارانی در فتوشاپ پس با ما همراه باشید.روش کار به این صورت است که ابتدا یک صفحه با ابعاد 900×1600 با رزولوشن 300 ایجاد کرده و بعد از آن رنگ پس زمینه را با ابزار گرادیانت تغییر میدهم. در مرحله بعدی یک الگو که دانلود کرده ام را جهت استفاده شما در تمرین قرار داده و روش بکار بردن آن در پس زمینه را توضیح میدهم . در مرحله پایانی هم می توانید یک متن به دلخواه وسط کادر تایپ کرده و تصویر را ذخیره کنید . (سطح آموزش مقدماتی . متوسط)

1. یک صفحه به ابعاد 900×1600 با رزولوشن 300 ایجاد کنید .
1.2. بر روی لایه پس زمینه ای که ایجاد کرده اید دابل کلیک کرده و رنگ پس زمینه را همانند تصویری که مشاهده می کنید تغییر بدهید .

2. الگو بکار برده شده در تصویر زیر را از این قسمت ذخیره کنید .
2.1. با فشردن کلیدهای Ctrl+O الگو مورد نظر را وارد فتوشاپ کنید . از منوی Edit > Define pattern را انتخاب و یک نام برای الگو تایپ کنید .
2.2. سپس بر روی لایه پس زمینه دابل کلیک کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .
2.3. برای راحتی کار بهتر است ابزار سطل رنگ را انتخاب کرده و از قسمت تنظیمات بالای صفحه Foreground را به pattern تغییر بدهید .

3. بر روی لایه پس زمینه دابل کلیک کرده و تنظیمات گزینه Inner shadow را انتخاب کنید .

 

4.در مرحله پایانی با ابزار تایپ یک متن را در وسط کادر تایپ کرده و تصویر را ذخیره کنید . استفاده از فونت دلخواه می باشد . می توانید متن فارسی تایپ کنید .

5. من یک لایه ماسک به لایه الگو اضافه میکنم و با ابزار براش پشت متن را محو میکنم . فقط دقت داشته باشید که رنگ فورگراند باید برابر با مشکی تنظیم شده باشد .

منبع: آسارایان

 

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *