خانه » نوشته های صفحه اصلی » آموزش وردپرس » جلسه ششم مدرسه “افزودن و ویرایش نوشته”
03 مرداد 1394

جلسه ششم مدرسه “افزودن و ویرایش نوشته”

CityGraph4-2

سلام دوستان عزیز در جلسات قبلی نحوه نصب وردپرس را فراگرفتید

و با محیط پیشخوان وردپرس آشنا شدید در این جلسه نحوه ایجاد یک نوشته تازه

و ویرایش نوشته ‌های قبلی را با هم مرور می‌کنیم .

انتشار یک نوشته پایه‌ای ترین کار در وردپرس است وردپرس امکان ایجاد یک وبلاگ یعنی مجموعه‌ای

از نوشته‌ها که بر اساس زمان مرتب شده است را برای شما فراهم می‌کند .

طراحی و جمع آوری از : پگاه سعادت

افزودن نوشته تازه

ابتدا وارد پنل مدیریتی وردپرس شوید، اگر نمی‌دانید که چگونه این کار را باید بکنید نگاهی به مطالب جلسه قبل بیندازید. در پنل مدیریتی به قسمت نوشته‌ها و بعد افزودن نوشته بروید.

Tooltip_021

در این صفحه شما ویرایشگر نوشته وردپرس را مشاهده می‌کنید. قسمت های مهم این صفحه یکی عنوان نوشته است که عنوان نوشته خود را در این فیلد وارد می‌کنید و بالای نوشته در سایت نشان داده می‌شود. و یکی مطالب نوشته است که با استفاده از ویرایشگر دیداری وردپرس می‌توانید محتویات نوشته خود را مدیریت کنید. در بالای ویرایشگر دو زبانه وجود دارد زبانه دیداری که با آن بصورت بصری (مثل نرم‌افزارهای اداری آفیس) می توانید نوشته خود را ویرایش کنید و یکی متنی که با آن می‌توانید مستقیما از کدهای html استفاده کنید.

Selection_022

خوب بعد از اینکه مطالب نوشته وردپرسی خود را وارد کردید باید پست را منتشر کنید تا خوانندگان وبسایتتان به آن دسترسی داشته باشند. برای اینکار از ابزارک انتشار در بالا سمت چپ صفه دکمه آبی رنگ انتشار را کلیک کنید.

Selection_023

تمام شد، شما با موفقیت یک نوشته ایجاد کردید و هم اکنون می‌توانید به صفحه اول سایتتان بروید و آن را ببینید. برای اینکار یا بر روی عنوان سایت در نوار مدیریتی کلیک کنید یا آدرس سایت را در مرورگر وارد نمایید.

Selection_024

ویرایش نوشته‌های قبلی

در قسمت قبل نحوه ایجاد یک نوشته تازه را قدم به قدم دنبال کردیم در اینجا نحوه دسترسی به نوشته‌های قبلی و ویراییش آن‌ها را دنبال می کنیم.

برای دسترسی به نوشته های قبلی از منوی مدیریت به نوشته ها و بعد همه نوشته ها بروید.

Menu_025

صفحه نوشته‌ها برای شما باز خواهد شد که در آن به تمام نوشته های ایجاد شده در سایتتان که مجوز دسترسی دارید مشاهده می‌کنید برای ویرایش یک نوشته می‌توانید بر روی نام آن کلیک کنید یا لینک ویرایش را در زیر نام مطلب را باز کنید تا برای شما ویرایشگر وردپرس نمایش داده شود.

Menu_026

در صفحه ویرایشگر مطلب می‌توانید مطلب خود را ویرایش کنید و برای بازنشر آن این بار به‌جای دکمه انتشار، دکمه بروزرسانی نشان داده می‌شود که با کلیک بر روی آن نوشته شما برروی سایت بروز رسانی می‌شود.

نگاهی دقیق تر به ویرایشگر دیداری وردپرس

حتما با برنامه های اداری مثل مایکروسافت آفیس کار کرده اید، کار با ویرایشگر دیداری وردپرس همچون کار با ویرایشگرهای برنامه‌های اداری است اشاره‌گر موس را بر روی هر کدام از دکمه‌ها نگه دارید کاری را که انجام می‌دهد را برای شما می‌نویسد تنها سه دکمه را در اینجا لازم می‌دانم توضیح دهم که چه کاری انجام می‌دهند سه دکمه آخر بدون در نظر گرفتن دکمه آخری که دکمه اول با عنوان گذاشتن ادامه مطلب است که با کلیک بر روی آن یک شکست در نوشته شما ایجاد می‌شود که هر آنچه بعد از آن تایپ کنید شامل ادامه مطلب می‌شود و در صفحه اصلی سایت که نوشته‌ها نمایش داده می‌شود ادامه مطلب نمایش داده نمی شود و خواننده با کلیک بر روی لینک ادامه مطلب به این مطالب دسترسی پیدا می‌کند.

دکمه بعدی، حالت بدون مزاحم است که ویرایشگر را به صورت تمام صفحه باز می‌کند و بقیه المان‌های صفحه مدیریت را نمایش نمی‌دهد تا تمرکز بیشتری بر روی نوشتن داشته باشید که با کلیک برروی خروج از حالت تمام صفحه به حالت قبلی باز خواهید گشت.

اما آخرین دکمه نمایش سطر دوم ابزارها است که با کلیک بر آن ابزارهای بیشتری مثل رنگ متن را می‌توانید استفاده کنید.

Selection_027

در تصویر بالا ویرایشگر دیداری را مشاهده می‌کنید که سه دکمه‌ای که درباره‌ی آن‌ها توضیح داده شد با رنگ آبی مشخص شده‌اند.

این جلسه هم به پایان رسید، امیدوارم این جلسه برای شما مفید واقع شده باشد . در ضمن جلسه آینده در رابطه با دسته‌ها و برچسب‌های نوشته ها خواهد بود.

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

6 پاسخ به “جلسه ششم مدرسه “افزودن و ویرایش نوشته””

  1. مرسی
    بسیار عالی
    موفق باشید

  2. با سلام.تشکر از سایت خوب و زیباتون.واقعا عالیه. به امید موفقیت شما.

  3. سلام دست شما درد نکنه

  4. با سلام.تشکر از سایت خوب و زیباتون.واقعا عالیه. به امید موفقیت شما.

  5. خیلی قشنگ بود مرسی , دست مولا بر سرت مدام
    دمت گرم

  6. Thanks , خدا نیاره اون روز رو ، بیافته چشمم تو چشمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *