خانه » آموزش عکاسی » بهترین دوربین ها برای گرفتن عکس از منظره
04 آبان 1393

بهترین دوربین ها برای گرفتن عکس از منظره

CityGraph2-97

سلام دوستان عزیز

پست امروز در مورد بهترین دوربین ها برای گرفتن عکس از منظره

عکاسی منظره یکی از پر طرفدارترین ژانرهای عکاسی است

و عکاسانی وجود دارند که اکثر عمرشان را صرف ثبت صحنه‌های عالی مناظر می‌کنند .

این شیفتگان عکاسی همیشه کیف دوربین ، تجهیزات و البته سه پایه خود را همراه دارند

تا هیچ کم و کاستی در کیفیت عکس‌هایشان وجود نداشته باشد .

 

طراحی و جمع آوری از : پگاه سعادت

 

عکاسان دیگر نیز تمایل دارند در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه‌شان همچون پیاده‌روی و دوچرخه سواری به عکاسی منظره بپردازند و از اینرو آنها به دوربین‌ و تجهیزات سبک‌تر و کوچکتری نیاز دارند.

ما لیستی از دوربین‌ها و تجهیزات متناسب برای عکاسی منظره تهیه کرده‌ایم و تلاشمان را کرده‌ایم تا هر دو دسته این افراد را راضی نگهداریم.
Canon EOS 70D

landscape-photography-camera-1-1

یکی از بهترین قابلیت‌های ۷۰D برای عکاسی منظره، صفحه‌ی نمایش چرخان آن است. با این ویژگی قادر خواهید بود بدون اینکه بر زمین دراز بکشید یا خود را محدود به منظره یاب کنید بر زوایای مختلفی احاطه داشته باشید.

همچنین به علت لمسی بودن صفحه‌ی این دوربین شما می‌توانید دوربین را توسط صفحه‌ی نمایش کنترل کنید و به این صورت دیگر مجبور نخواهید بود از دکمه‌های خارج از دسترستان استفاده نمایید.

دوربین ۷۰D از یک حسگر CMOS 20.2میلیون پیکسلی و پردازنده‌ی DIGIC 5+ برخوردار است و این ترکیب کیفیتی وصف ناشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این دوربین همانند SLRهای Nikon با بسیاری از لنز‌ها و لوازم جانبی سازگار است.
Nikon D810

landscape-photography-camera-2-2

این دوربین که نسل جدید دوربین‌های Nikon D800 و Nikon D800E می‌باشد از همان حسگر ۳۶٫۳میلیون پیکسلی برخوردار است با این تفاوت که حسگر به کار رفته در آن از نظر کیفی ارتقا یافته و با پردازنده‌ی EXPEED 4 همراه شده است.

همچنین فیلتر anti-aliasing یا به اختصار AA از حسگر D810 حذف شده که به این صورت شما قادر خواهید بود به نسبت D800E جزئیات بیشتری را ثبت کنید.

در این دوربین ماکسیمم حساسیت حسگر (ایزو یا ISO) به ۱۲۸۰۰ نیز می‌رسد ولی غالبا عکاسان منظره از تنظیمات ایزوی پایین همچون ایزوی ۶۴ استفاده می‌کنند.

در این دوربین ایزوی ۳۲ نیز وجود دارد که می‌توانید از آن در زمان افزایش نوردهی استفاده کنید ولی باید توجه داشته باشید که کیفیت عکس شما به نسبت پایین‌تر از ایزوی ۶۴ خواهد شد.
Sony Alpha 7R

landscape-photography-camera-3-3

با وجود کوچک بودن Sony Alpha 7R ولی این دوربین از حسگر فول فریم ۳۶میلیون پیکسلی برخوردار است.

به عبارت دیگر این دوربین قادر است جزئیات بسیاری از صحنه را ثبت کند و در صورت تمایل شما می‌توانید به راحتی عمق میدان را در آن محدود سازید.

در حال حاضر تنها پنج لنز فول فریم سازگار با سری A7 وجود دارد، ولی فاصله‌ی کانونی آنها بین ۲۴ تا ۲۰۰میلیمتر قرار داشته که از اینرو شما کمبودی حس نخواهید کرد. از طرف دیگر این وعده را به شما می‌دهیم که به زودی لنز‌های بیشتری برای آن به بازار وارد شوند.

همچنین آداپتور لنز‌های فول فریم آنها نیز وجود دارد، پس دارندگان دوربین‌های Nikon یا Canon می‌توانند از آنها استفاده کنند.

یکی از ویژگی‌های اصلی A7R این است که بر خلاف امکانات و قابلیت‌های بسیارش وزن کم و اندازه‌ی کوچکی دارد.

شایان ذکر است که سیستم اتوفوکوس این دوربین کمی کند است که البته این موضوع برای عکاسی منظره مشکل قابل توجهی به نظر نمی‌رسد.
Sony RX1-R

landscape-photography-camera-4-4

اگر شما علاقه‌ای به حمل لنز‌ها ندارید بهتر است از دوربینی کامپکت استفاده نمایید.

البته باید بدانید که حسگر‌های کوچک این دوربین‌ها قادر به ثبت جزئیات چندانی از صحنه نیستند.

با این حال Sony RX1R از این قاعده مستثنی است چون از حسگری فول فریم ۲۴ میلیون پیکسلی برخوردار بوده و فاقد فیلتر anti-aliasing است.

لنز ثابت آن از فاصله‌ی کانونی ۳۵ میلیمتری و ماکسیمم دیافراگم f/2.0 برخوردار بوده که برای عکاسی منظره مناسب است.

همانند Sony Alpha 7R در این دوربین هم سونی توانست کوچک بودن را با قابلیت‌هایی بی نظیر همراه کند. ولی این دوربین با قیمتی حدود ۲۷۹۹دلار جزو دوربین‌های گران قیمت به شمار می‌رود.
Olympus OM-D E-M10

ID: 11387

با وجودی که این یکی از دوربین‌های رده پایین سری OM-D شرکت Olympus است ولی E-M10 از اکثر قابلیت‌های دوربین برتر این سری یعنی E-M1 برخوردار است.

برای نمونه این دوربین همانند E-M1 از حسگر ۱۶٫۱ میلیونی LiveMos نوع Four Third (چهار سوم) و منظره یاب الکترونیکی ۱٫۴۴۰٫۰۰۰ نقطه‌ای برخوردار است.

این دوربین بر خلاف E-M1 یا E-M5 ضد آب نیست پس اگر قصد عکاسی در باران را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید.

از طرف دیگر دوربین E-M10 به نسبت کمی کوچکتر از دیگر دوربین‌های سری OM-D می‌باشد و در عین حال قابلیت‌های بسیاری دارد (از جمله منظره یاب الکترونیکی فوق العاده) و می‌تواند عکس‌هایی با کیفیتی عالی را برای شما ثبت نماید.
Fujifilm X-T1

 

landscape-photography-camera-6-6

دوربین‌های کامپکت سری X شرکت Fujifilm به خاطر اندازه‌ی کوچک، کیفیت عالی بدنه و عکس‌های عالیشان در سال‌‌های اخیر فروش بسیار خوبی داشته‌اند.

به ویژه دوربین X-T1 محبوبیت بسیاری یافته است. این دوربین ظاهراً شبیه دوربین‌‌های SLR می‌باشد و از منظره یاب الکترونیکی بزرگی برخوردار است که در آن می‌توانید تصویر بزرگنمایی شده‌ای از صحنه را در کنار تصویر اصلی مشاهده کنید. به این ترتیب کنترل خوبی بر کادربندی و فوکوس دستی خواهید داشت.

این دوربین از صفحه چرخشی تنظیم سرعت شاتر، محدوده‌ی دیافراگم و حساسیت حسگر برخوردار است که با لنز‌های سری R و حلقه‌ی دیافراگم آن سازگاری دارد.
Pentax 645Z

 

landscape-photography-camera-7-7

حسگر CMOS 51 میلیون پیکسلی با ابعاد ۳۲٫۸×۴۳٫۸ میلیمتری‌ این دوربین قادر است بخش عظیمی از جزئیات صحنه را ثبت نماید.

از آنجایی که حسگر این دوربین تقریبا ۱٫۶۸برابر یک حسگر ۳۵میلیمتری ‌می‌باشد، ناحیه‌ی پیکسلی اندازه‌ی قابل توجهی دارد. به عبارت دیگر عکس‌های ثبت شده توسط این دوربین از بازه‌ی دینامیک خوبی برخوردار هستند و شما قادر خواهید بود به بهترین شکل ممکن نویز را کنترل کنید.

با وجود بدنه خوب و مستحکمش برای عکاسی با دست غالبا این دوربین را بر سه پایه سوار می‌کنند. این دوربین از یک صفحه نمایش LCD چرخان با قابلیت Live View برخوردار است پس لزومی به استفاده از منظره یاب وجود ندارد.

قابلیت‌های عالی این دوربین به همینجا ختم نمی‌شوند، ۶۴۵Z ضد آب است، بنابراین می‌توانید بدون نگرانی در زیر باران به عکاسی بپردازید.

بزرگترین عیب این دوربین وزن بالا و گران قیمت بودنش می‌باشد. این دوربین حدوداً ۱٫۵کیلوگرم (بدون وجود لنز!) است و قیمتش به همراه لنز ۵۵میلیمتری ضد آبش ۷۷۰۰پوند/۹۷۰۰دلار است.
Panasonic Lumix GM1

 

landscape-photography-camera-8-8

با وجودی که Lumix GM1 در رده‌ی دوربین‌های کامپکت قرار دارد ولی از قابلیت تعویض لنز برخوردار است.

در این دوربین از همان حسگر ۱۶٫۱ میلیون پیکسلی Four Third (سه چهارم( به کار رفته در Panasonic GX7 استفاده شده است.

برای این دوربین مجموعه‌ی لنز‌های ۱۲تا۳۲میلیمتری نیز تعبیه شده است که در مقایسه با لنز‌های ۲۴ الی ۶۴ میلیمتری دوربین‌های فول فریم عکس‌های رضایت بخشی را تولید می‌نماید. GM1 بدنه‌ی ظریفی دارد و از این رو می‌توانید همه جا آن را همراه خود داشته باشید.
Sony RX100 III

 

landscape-photography-camera-9-9

دوربین‌های سری RX100 شرکت سونی به خاطر حسگر یک اینچی و عکس‌های با کیفیتشان محبویت بسیاری در بین عکاسان به ویژه آنهایی که به دنبال دوربین‌های قابل حمل و کوچک هستند پیدا کرده‌اند.

حسگر ۸٫۸×۱۳٫۲میلیمتری آن به طور قابل توجهی بزرگتر از حسگر‌های ۲٫۳/۱ اینچی (۴٫۵۵×۶٫۱۶میلیمتری) و ۱٫۷/۱اینچی دیگر دوربین‌های کامپکت است و از اینرو RX100 III قادر است عکس‌های با کیفیتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

هر سه نسل دوربین‌های RX100 برای افرادی که به دنبال دوربینی کم وزن هستند مناسب هستند، ولی RX100 III به خاطر منظره یاب داخلی‌اش گزینه‌ی بسیار خوبی برای عکاسی منظره می‌باشد.

منظره یاب این دوربین کاربرد بسیار خوبی در زمان تابش نور خورشید و قابل دید نبودن صفحه‌ نمایش دوربین دارد.

همچنین به علت الکترونیکی بودن منظره یاب، شما قادر خواهید بود هرگونه تغییر در تنظیمات دوربین را به خوبی مشاهده کنید.

بعلاوه RX100 III از لنز فول فریم Carl Zeiss با فاصله کانونی موثر ۷۷-۲۴میلیمتر و محدوده‌ی دیافراگم f/1.8-f/2.8 (بزرگنمایی ۲٫۹x) برخوردار است.

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *