خانه » آموزش فتوشاپ » ایجاد یک تصویر پازلی با فتوشاپ
30 اردیبهشت 1396

ایجاد یک تصویر پازلی با فتوشاپ

مطلب امروز در رابطه با ایجاد یک تصویر پازلی با فتوشاپ می باشد.این تمرین آموزشی برای کاربرانی که می خواهند با کاربرد اکشن در فتوشاپ آشنا شوند و ببینند چطور می توان یک اکشن را از سایت ادوب دانلود کرد و سپس از آن استفاده کرد بسیار کاربردی می باشد . اکشن پازل به شما کمک می کند تصاویر خانوادگی یا هر عکس دیگری را به صورت یک پازل واقعی در بیاورید . کاری که اگر بخواهید با خود برنامه فتوشاپ انجام بدهید حداقل چند ساعتی وقت لازم دارد . همچنین در این تمرین شما یاد می گیرید که چگونه از سایت فتوشاپ پلاگین و اکشن دانلود کنید .

1. ابتدا تصویر زیر را با کلیک راست کردن بر روی عکس و انتخاب گزینه Save as بر روی دسکتاپ ذخیره کنید . سپس وارد فتوشاپ شده و با انتخاب کلیدهای Ctrl+O عکس دانلود شده را وارد فتوشاپ کنید .

2. از منوی فیلتر بر روی گزینه Browse Filters Online کلیک کنید . حتما باید از VPN استفاده کنید سایت برای کاربران ایرانی متاسفانه محدود می باشد .

3. وارد وب سایت اصلی اول می شوید . سمت چپ بر روی پیوند Photoshop کلیک کنید .

4. در مرحله بعدی در کادر جستجو تایپ کنید Puzzle و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

5. همانند تصویر زیر که با رنگ زرد مشخص شده است بر روی Free Puzzle Pieces کلیک کنید .

6. در مرحله آخر هم بر روی گزینه Free کلیک کرده تا پازل دانلود شود . امکان دارد اجازه دانلود به شما داده نشود که در صورتیکه موفق به دانلود نشدید اکشن را از این قسمت بر روی کامپیوتر ذخیره کنید .

7. بعد از دانلود باید بر روی فایلی که بر روی کامپیتر ذخیره کرده اید دابل کلیک کنید تا به فتوشاپ اضافه شود . دقت داشته باشید که ابتدا پنل اکشن را از طریق پنجره Window > Action  فعال کنید .

8. تا به اینجا موفق شدیم اکشن را به درستی نصب کنیم . اکشن باید همانند تصویر زیر فعال شده باشد .

9. شما از طریق اکشن ایجاد شده می توانید در تنظیمات نمایش داده شده مشخص کنید که تکه های پازل به چند قمت تقسیم شود . من 150 تکه را انتخاب کرده و بر روی کلید Play کلیک می کنم.

بعد از اینکه تکه های پازل کنار هم قرار گرفت یک پیغام نمایش داده می شود که باید بر روی کلید Continue کلیک کنید . سپس پنجره Layer Style باز می شود که این پنجره را با انتخاب گزینه OK ببندید.

10. همانطور که مشاهده می کنید به صورت اتوماتیک فایل ایجاد می شود .

11. از منوی Image گزینه Canvas Size را انتخاب کرده و عددهای پیش فرض را همانند تصویر زیر تغییر بدهید . اگر ابعاد تصویر شما کوچک یا بزرگتر بود بهتر است عرض و طول را 30 درصد بزرگتر کنید .

12. در این مرحله باید از یک بافت برای پس زمینه استفاده کنیم . پازل در وسط کادر قرار گرفته و دور آن خالی می باشد .ابتدا تصویر زیر را با کلیک راست کردن بر روی عکس و انتخاب گزینه Save as بر روی دسکتاپ ذخیره کنید . سپس وارد فتوشاپ شده و با انتخاب کلیدهای Ctrl+O عکس دانلود شده را وارد فتوشاپ کنید .

13. بعد از اینکه تصویر را وارد فتوشاپ کردید از منوی Edit گزینه Define Pattern را انتخاب کرده و در پنجره باز شده یک نام به دلخواه تایپ کنید و بر روی کلید OK کلیک کنید .

14. وارد لایه پازل شوید . از قسمت Leyer صفحه را به طرف پایین اسکرول کنید تا به لایه پس زمینه برسید .

15. بر روی آیکون Adjustment کلیک کرده و گزینه Pattern را انتخاب کنید . سپس بر روی کلید OK کلیک کنید تا بافت بر روی پس زمینه قرار بگیرید .

16. ابزار Move Tool را انتخاب کرده و از نوار تنظیمات چک باکس Auto Select را تیک بزنید تا موس بر روی هر قسمتی قرار گرفت امکان انتخاب آن به صورت اتوماتیک وجود داشته باشد .

17. حالا می توانید پازل را بهم بریزید . تصویر باید واقعی به نظر برسد . هر تکه را بگیرید و در قسمتی قرار بدهید . سپس با فشار دادن کلیدهای Ctrl+T کمی تکه ها را بچرخانید .

اینکار را برای قسمت های دیگر نیز تکرار میکنم .

یک لایه گروپ ایجاد کنید . سپس تمام لایه ها به غیر از لایه پس زمینه که بافت بر روی آن قرار گرفته است را انتخاب کرده و داخل لایه گروه رها کنید . سپس بر رو Group دابل کلیک کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید.

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *