خانه » آموزش فتوشاپ » انداختن عکس یک ورزشکار بر روی دیوار با فتوشاپ
06 خرداد 1396

انداختن عکس یک ورزشکار بر روی دیوار با فتوشاپ

در این بش از سایت می پردازیم انداختن عکس یک ورزشکار بر روی دیوار با فتوشاپ. سایتهای مختلفی وجود دارد که ویدئوهای آموزشی را جهت استفاده کاربرن قرار میدهند که معروف ترین آنها یوتیوب می باشد . من سعی می کنم هر روز یک تمرین آموزشی خوب از میان آموزشهای ویدئویی فتوشاپ برای علاقه مندان این بخش آماده و جهت استفاده شما قرار بدهم . طراحی بعضی از این تصاویر ساده و بعضی دیگر بسیار پیچیده و زمان می باشد مثل آموزش “دستکاری صورت و تغییر آن به صورت Tiger با استفاده از فتوشاپ” . در ادامه میخواهم تصویر یک ورزشکار را ابتدا بر روی دیوار به صورت نقاشی با گچ بکشم و سپس تصویر اصلی را طوری بر روی دیوار قرار بدهم که انگار عکس واقعی می باشد . این تمرین هم جزو بخش دستکاری تصاویر با استفاده از فتوشاپ می باشد .

1. ابتدا هر دو تصویری که در ادامه نیاز به آنها داریم را از قسمت پایین با کلیک راست کردن و انتخاب گزینه Save as انتخاب و وارد فتوشاپ کنید .

2.  ابزار Magic Wand را انتخاب کرده و بر روی قسمت سفید کلیک کنید تا Select شود . کلید Shift را پایین نگه داشته و داخل دست و جلو بینی هم با ابزار انتخاب کنید .
2.1. سپس دوبار پست سرهم کلید Q را از روی صفحه کلید بفشارید .
2.2. بعد از فشردن کلید Q کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+I را بفشارید و در قسمت Layer کلیدهای Ctrl+J را انتخاب کنید تا ناحیه Select شده در یک لایه جدید کپی شود .

3. لایه اصلی را غیر فعال کنید .
3.1. بر روی لایه دوم کلیک راست کرده و گزینه Convert To Smart Object را انتخاب نمایید . یک آیکون همانند تصویر زیر گوشه عکس بندانگشتی لایه فعال نمایش داده می شود .

4. از منوی Image > adjustment > Shadow /highlights را انتخاب کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید

5. رنگ بکگراند و فورگراند را برابر با سفید و مشکی تنظیم کنید . با استفاده از کلیدهای X و D می توانید اینکار انجام بدهید .
5.1. از منوی Filter > Filter Gullary را انتخاب کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید . سپس بر روی کلید OK کلیک کنید .

6. یک لایه جدید زیر لایه دونده ایجاد کنید .رنگ بکگراند و فورگراند را برابر با سفید و مشکی تنظیم کنید. با استفاده از کلیدهای X و D می توانید اینکار انجام بدهید .
6.1. سپس کلیدهای Ctrl+Delete را بفشارید تا لایه جدید با رنگ مشکی پر شود .
6.2. سپس هر دو لایه دونده با لایه مشکی را انتخاب کرده و بر روی آیکون قرمز رنگ کلیک کرده و گزینه Convert To Smart Object را انتخاب نمایید.

7. سپس حرف V را از روی صفحه کلید بفشارید تا ابزار Move فعال شود . حال لایه مشکی رنگ را بر روی لایه دیوار قرار بدهید

8. مد لایه را برابر با Screen تنظیم کنید .

9. شما می توانید این تمرین را در مرحله بالا به پایان برسانید . اما می توانید برای آخرین مرحله تصویر جدا شده از پس زمینه سفید را با ماوس درگ کرده و بر روی لایه آجر قرار بدهید .سپس یک لایه ماسک به لایه دونده اضافه کرده و با استفاده از ابزار براش قسمت های اضافی را محو کنید .

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *