خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش پله به پله طراحی بروشور تبلیغاتی
28 اردیبهشت 1396

آموزش پله به پله طراحی بروشور تبلیغاتی

اگر به دنبال آموزش پله به پله طراحی بروشور تبلیغاتی هستید در بخش برایتان قرار داده ایم.طراحی یک بروشور تجاری با استفاده از فتوشاپ با یکی دیگر از آموزشهای فتوشاپ با عنوان “طراحی یک بروشور تجاری با استفاده از فتوشاپ” در خدمت شما هستم . بروشور نوعی تبلیغات چاپی است که هدف آن ترویج  اطلاعات یا تبلیغ یک محصول یا خدمات است طراحی یک بروشور مستلزم شناخت اصول اساسی تبلیغات،

نوشتن، متن آگهی و تولید است.بروشور همچون دیگر انواع موارد تبلیغاتی ، به یک مفهوم و محتوا نیاز دارد که به هم پیوند بخورند. بروشور براساس نوع طرح می تواند ساده تک رنگ، سه لتی ساده باشد که بر روی یک قسمت کاغذ سفید چاپ شده است تا طرح های چهار یا پنج رنگ پیشرفته که بر کاغذهای گلاسه یا گران قیمت چاپ می شوند.

شکل اندازه بروشور بسیار متفاوت است . رایج ترین بروشورها معمولاً سه لتی و با ابعاد 27×21 سانتیمتر است و یا چهار لتی 35×21 سانتی متر. برخی از بروشور ها از قطع بولتن یعنی یک لتی 42×27 سانتیمتر استفاده می شود زیرا باید اطلاعات را بیش از اطلاعاتی که در قطع استاندارد جای می گیرد، در خود جای دهد.

شيوه هاي تا زدن بروشور بخشي از فرآيند طراحي بروشور است . حاشيه ها و لته ها بايد به نحوي سامان يابند كه وقتي تا ميخورد، طرح كلي و اندازه ها همچنان حفظ شود. در بروشورهاي سه لتي ، بايد سه ستون با فاصله ستون هايي به اندازه يك سانتي متر يا دوبرابر پهنايي حاشيه باشد. ضروري است كه پيش از شروع طراحي ، يك ماكت ساده از بروشور تهيه كنيم. بدين ترتيب ميزان اطلاعاتي كه بايد در هر لت جاي گيرد مشخص مي شود .

1. ابتدا یک صفحه با ابعاد 29×21 با رزولوشن 72 ، مد رنگی CMYK ایجاد کنید . برای ایجاد صفحه کلیدهای ترکیبی Ctrl+N یا از منوی File گزینه New را انتخاب کنید .

2. در نظر گرفتن یک حاشیه 5 میلیمتری جزو مقدمات کار هست که برای خط برش باید در نظر داشته باشید . ابزار Rectangle Tool را انتخاب کرده و دو کادر با درصد رنگی 049cd9 (رنگ آبی ) 373737 (رنگ طوسی) بکشید .

3. حالا باید با استفاده از ابزار Convert Point Tool کمی دو طرف کادر طوسی رنگ را به داخل بکشیم تا به شکل دلخواه برسیم . کافیست وقتی ابزار را انتخاب کردید بر روی لبه های کادر کلیک کنید تا نقاط ترسیمی نمایش داده شود. سپس دو نقطه وسط کادر را به طرف عقب با ماوس بکشید .شما می توانید یک نقطه را با Select کردن انتخاب و با ماوس به طرفین حرکت بدهید .

4. در مرحله بعدی تصویری که روی بروشور باید قرار داده شود را با کلیک راست کردن بر روی عکس زیر و انتخاب گزینه Save as دانلود کرده و با فشردن کلیدهای Crl+O وارد فتوشاپ کنید . سپس تصویر مورد نظر را بر روی طرح اصلی بروشور قرار بدهید.

5. با استفاده از روش اول که دو کادر با درصد رنگی مشخص شده با ابزار Rectangle Tool کشیدیم !! در این مرحله نیز می خواهیم 3 کادر دیگر با رنگهای 019dda = آبی ، f0dcdd =صورتی کم رنگ ، 373737 = طوسی کشیده و با استفاده از ابزار Convert Point Tool شکل آن را تغییر بدهیم برای شروع سه مستطیل با ابزار Rectangle Tool بکشید . ابعاد کادر وسط کمی باریکتر می باشد . من تصویر اصلی را غیر فعال میکنم تا بهتر متوجه شوید .

حالا ابزار Convert Point Tool را انتخاب کرده و همانند قبل با استفاده از نقاط ترسیمی کمی شکل کادرها را تغییر بدهید.

6. حالا بر روی کادر آبی دابل کلیک کنید تا پنجره Layer Style نمایش داده شود . تنظیمات گزینه Drop Shadow را تغییر بدهید . تنظیمات گزینه Drop Shadow فقط باید برای دو لایه آبی و صورتی کم رنگ اعمال شود .

7. طراحی اصلی و ساختار کلی تا چند محله دیگر تمام می شود . ابزار Elipse Tool را انتخاب کرده و 4 دایره با ضخامت 2 پیکسل و درصد رنگی 8e8d8d ترسیم کنید .  رنگ داخل دایره هم برابر با f5f7f6 قرار بدهید .

8. در این مرحله 4 آیکون یا شکل از ابزار Custome shape Tool انتخاب کرده و وسط کادر قرار بدهید . اگر اشکال پیش فرض به کار شما نمی آید می توانید از گوگل هر شکلی را دانلود کنید.

9. حالا نویت میرسد به تایپ متن در قسمت های مشخص شده .  فونت استفاده شده B yekan . ابعاد 12 pt . درصد رنگی e4e2e2 رنگ آبی 049cd9

10. متن سه کادر را می توانید با توجه به سلیقه خودتان تایپ کنید . ابعاد 36 pt رنگ متن وسط 373737

11. دو خط متن دیگر پایین طرح اصی تایپ میکنم . درصد رنگی آبی و طوسی مثل قبل می باشد

12. کمی 4 دایره را به طرف بالا می آورتا زیر آن یک متن تایپ کنم . همچنین با ابزار Rectangle Tool یک کادر پایین طرح اصلی به صورت خط میکشم

13. در مرحله آخر با درصد رنگی 555655 شروع به تایپ یکسری متن مربتط با بروشور میکنم که بهتر متوجه شوید متن باید در کدام قسمت قرار بگیرد .

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *