خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش روتوش عکس » آموزش پله به پله روتوش صورت با فتوشاپ
10 خرداد 1396

آموزش پله به پله روتوش صورت با فتوشاپ

در این بخش از سایت سیتی گراف می پردازیم به آموزش پله به پله روتوش صورت با فتوشاپ.با یکی دیگر از مطالب سایت با عنوان روتوش صورت با فتوشاپ در خدمت شما هستم . روتوش صورت یکی دیگر از بخش های اصلی سایت می باشد . تقریبا می توان گفت که به صورت طبیعی نمی توان چهره ای را پیدا کرد که دارای چین و چروک ، جوش ، لکه یا خال نباشد . معمولا در این هنگام که طراحان می خواهند از یک تصویر استفاده کنند سعی می کنند با استفاده از فتوشاپ یکسری روتوش بر روی تصویر اعمال کنند تا اول تصویر از حالت طبیعی خارج نشده ثانیا از نظر ظاهری کمی بهتر به نظر برسد . در ادامه یک تصویری که دارای یکسری خال و لک می باشد را روتوش می کنم .

1. فتوشاپ را اجرا کرده و تصویری که بنده برای این تمرین استفاده کرده ام را با کلیک راست کردن بر روی تصویر و انتخاب گزینه Save as ذخیره و وارد فتوشاپ کنید .

2. ابزار Brush را انتخاب کنید .
2.1. ابزار Quick Mask را انتخاب کرده و همانند تصویر زیر قسمت های مشخص شده را با استفاده از ابزار براش اسپره کنید .در حالت Quick Mask، یک پوشش قرمز هنگامی که یک انتخاب انجام می دهید ظاهر می شود که نواحی اطراف انتخاب را ماسک گذاری می کند شبیه یک rubylith یا طلق قرمز که برای ماسک گذاری تصاویر در کارگاه های چاپ سنتی استفاده می شد. شما تنها می توانید نواحی محافظت نشده که نمایان و انتخاب شده اند تغییر دهید. دقت کنید رنگ نشان دهنده ی لایه ی انتخاب شده در پانل لایه ها به جای آبی، خاکستری است که نشان می دهد که در حالت Quick Mask هستید.

3.یکبار دیگر بر روی ابزار Quick Mask کلیک کنید تا قسمت های اسپره شده Select شود .
3.1.همانطور که مشاهده می کنید قسمت های بیرونی ناحیه Select شده انتخاب شده است . کلیدهای ترکیبی Ctrl+ Shift + I را همزمان بفشارید تا ناحیه انتخاب شده برعکس شود .

4. با فشردن کلیدهای Ctrl + J یک کپی از لایه اصلی بگیرید .

5. از منوی Filter > Blur > Surface Blur را انتخاب کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .

6. ابزار healing Bruh Tool را انتخاب کرده و بر روی یک سطح صاف با فشردن کلید Alt نمونه برداری و بر روی نقاط کلیک کنید .

7.حالا کمی باید دور چشم ها را آرایش کنیم  ابزار Brush را انتخاب کنید .
7.1. ابزار Quick Mask را انتخاب کرده و همانند تصویر زیر قسمت های مشخص شده را با استفاده از ابزار براش اسپره کنید .

8. یکبار دیگر بر روی ابزار Quick Mask کلیک کنید تا قسمت های اسپره شده Select شود .
8.1.همانطور که مشاهده می کنید قسمت های بیرونی ناحیه Select شده انتخاب شده است . کلیدهای ترکیبی Ctrl+ Shift + I را همزمان بفشارید تا ناحیه انتخاب شده برعکس شود .

9. یک لایه جدید ایجاد کنید . ابزار سطل رنگ را انتخاب کنید . با استفاده از درصد رنگی ebcdc2 ناجیه Select شده را پر کنید .

10.مد لایه را برابر با Soft Light قرار بدهید .

11. برای لب ها نیز مراحل بالا را تکرار کنید . تنظیمات در تصویر زیر مشخص شده است . مد لایه برابر با Saturation
رنگ برابر با c65240

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *