خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش نحوه ایجاد انعکاس در فتوشاپ
18 اردیبهشت 1393

آموزش نحوه ایجاد انعکاس در فتوشاپ

7

سلام به همه ی دوستان . در این آموزش که میتونم بگم به درخواست یکی از کاربران آمادش کردم قصد دارم نحوه ایجاد انعاکس تصاویر در فتوشاپ رو بهتون یاد بدم که این آموزش هم جزو یکی از پرکاربرد ترین تکنیک های فتوشاپ محسوب میشه و به راحتی میتونید اون رو نه تنها در دنیای وب بلکه در تبلیغات سطح شهر و حتی در روزنامه ها و مجلات نیز پیدا کنید .

خوب بریم به سراغ آموزش :

نام آموزش : نحوه ایجاد انعکاس تصاویر در فتوشاپ

نرم افزار مورد نیاز : Adobe Photoshop Cs 6

مدت زمان یادگیری : حدودا 20 دقیقه

  مرحله اول : قبل از هر چیز ابتدا تصویر زیر رو دانلود و در فتوشاپ خود باز کنید . ( این توضیح رو بدم که هیچ گونه تبلیغی در اینجا در کار نیست و این عکس صرفا برای آموزش در نظر گرفته شده )در اینجا یه داکیومنت جدید به ابعاد 380 * 600 ( طول ، عرض ) ایجاد کنید و رنگ اون رو نیز روی سفید تنظیم کنید . خوب حالا تصویر رو وارد این کادر کنید و بعد از وارد کردن ، اون رو در وسط و بالای کادر جای بدید .

1

  مرحله دوم :  الان باید از این تصویر ما یه کپی بگیریم که برای این کار میتونید لایه ای رو که تصویر گوشی در اون وجود داره بکشید و بیارید روی این آیکون :1x1.trans نحوه ایجاد انعکاس تصاویر در فتوشاپالان با استفاده از ابزار Move یا کلید های بالا ، پایین ، چپ و راست این تصویر کپی گرفته شده رو دقیقا بیارید زیر تصویر اصلی :

2

الان همین جور که لایه کپی گرفته شده در حالت انتخاب هست کلید های ترکیبی Ctrl + T رو بزنید و بعد به روی تصویر برید و با کلیک راست کردن روی اون گزینه ی Flip Vertical بزنید تا تصویر بر عکس بشه :

3

برای تکمیل کردن این کار هنوز 2 مرحله دیگه باقی مونده : که اولین مرحله اینه که در قسمت Layers لایه ای که برعکس هست رو انتخاب و Opacity اون رو به 70 درصد تغییر بدید . ( به نظر خودمم هم تا اینجای کار میتونه کافی باشه اما اگه که بخواید کارتون خیلی حرفه ای در بیاد پس مرحله ی بعد رو نیز دنبال کنید )

5

برای انجام دادن این مرحله ابتدا تصویر کپی گرفته و برعکس شده رو انتخاب و بعد روی گزینه ی Add layer mask کلیک کنید 6( در مورد این گزینه فعلا همین قدر بدونید ، اما مطمئن باشید که حتما در یه وقت مناسب اون رو به خوبی توضیح میدم )  بعد از انتخاب این گزینه میبینید که تغییراتی در این لایه به وجود اومد ( البته ظاهری ) . حالا باید حتما از منطبق بودن قسمت زیر با من اطمینان حاصل کنید :

7

در اینجا کلید G رو بزنید تا ابزار Gradient Tool انتخاب بشه و تنظیمات اون رو با تصویر زیر هماهنگ کنید :

8

و بعد از هماهنگ کردن یه خط صاف عمودی در همون ناحیه ی سایه (  دقت کنید که این خط فقط و فقط باید در ناحیه تصویر موبایلی که برعکس شده باید باشه ) رسم کنید تا سایه ی ایده آلی به دست بیاد و این هم

تصویر نهایی :

9

امیدوارم این آموزش مورد پسند شما کاربران واقع شده باشد.

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

یک پاسخ به “آموزش نحوه ایجاد انعکاس در فتوشاپ”

  1. سارا گفت:

    اصلا چیزایی که میخوام دانلود نمیشن…..!!! پس الکی نزنین ادامه مطلب!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *