خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش فعال کردن نوشتن فارسی
27 اسفند 1392

آموزش فعال کردن نوشتن فارسی

3

در نسخه‌های قبلی فتوشاپ حتماً باید نسخه‌ای از فتوشاپ را تهیه می‌کردید که امکان نوشتن فارسی در آن برای شما محیا شده بود که اصطلاحاً به آن نسخه‌ی خاورمیانه اطلاق می‌شد. اما در نسخه‌های دیگر فتوشاپ امکان تایپ مستقیم فارسی قرار داده شده و شما با عوض کردن زبان صفحه کلید سیستم عامل به راحتی می‌توانید شروع به نوشتن فارسی در فتوشاپ کنید؛ فقط می‌بایستی این امکان را فعال کنید. در ادامه به نحوه‌ی فعال کردن نوشتن فارسی در Photoshop  اشاره خواهم نمود که امیدوارم مورد پسند شما باشد.

اگر قبلاً با نوشتن مستقیم به زبان فارسی در فتوشاپ مشکل داشتید، حتماً از نرم افزارهای واسط یا فارسی نویس استفاده می‌کردید. هر چند که این راه‌کار کارتان را راه می‌اندازد. ولی اگر حجم کاری شما در فتوشاپ زیاد باشد، این روش خیلی زمان‌بر خواهد بود و در بلند مدت خیلی اذیت خواهید شد.برای رفع این مشکل اگر از نسخه‌های قبل از Photoshop استفاده می‌کنید، باید ویرایشی از فتوشاپ را تهیه کنید که ME یا ویرایش خاورمیانه باشد. ولی در نسخه‌ های دیگر فتوشاپ به راحتی می‌توانید این قابلیت را فعال کنید خیلی خوب است.

برای این منظور باید به بخش تنظیمات کلی فتوشاپ بروید. پس روی فهرست Edit در نوار بالای فتوشاپ کلیک کنید و از انتهای فهرست دستور Preferences و سپس Type رو انتخاب کنید. در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، از قسمت Choose Text Engine Options گزینه‌ی دوم، یعنی Middle Eastern and South Asian را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

555555

5555555

55555555

 

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *