خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش طراحی یک تصویر تایپو گرافی در فتوشاپ
02 خرداد 1396

آموزش طراحی یک تصویر تایپو گرافی در فتوشاپ

در این بخش از سایت آموزش طراحی یک تصویر تایپو گرافی در فتوشاپ را برای شما عزیزان قرار داده ایم.تصاویری که از کنار هم قرار گرفتن یکسری کلمات ایجاد می شود را می توانید در فتوشاپ تایپو گرافی بنامید .تایپ و تصویر در کنار یکدیگر انتقال دهنده مفهوم هستند . در این بین تایپ نقش کلیدی و پررنگی ایفا می کند . گاهی اوقات تایپ بیان تصویری دارد و از کارکرد صرفا متنی خود خارج می شود و مفهوم را نیز به شکلی تصویری منتقل می کند . انواع فونت ها ، چیدمان ها و رنگ ها در متون به کارکرد تصویری تایپ کمک می کنند . تایپوگرافی خیلی خلاصه یعنی همین اهمیت دادن به وجه تصویری تایپ .در تایپوگرافی طراح باید آنچنان هوشمندانه کار کند که نوشته ماهیت و هویت خویش را کاملاً حفظ نماید و درعین حال یک ترکیب خوب نیز ایجاد شود.

1. فتوشاپ را باز کنید . تصویری که در این تمرین از آن استفاده شده است را با کلیک راست و انتخاب گزینه Save as بر روی کامپیوتر ذخیره کنید . سپس کلیدهای Ctrl+O را بفشارید و تصویر را وارد فتوشاپ کنید .

2. ابزار Quick Selection را انتخاب کرده و همانند تصویر زیر قسمت های مشخص شده را Select کنید .

3. بر روی منوی Refine Edge را انتخاب کرده و تنظیماتی که با رنگ زرد مشخص شده است را در تنظیمات فتوشاپ خودتان اعمال کنید . سپس بر روی کلید OK کلیک کنید .

4. یک لایه جدید ایجاد کرده و رنگ آن را برابر با مشکی قرار بدهید . برای رنگ کردن لایه می توانید از ابزار سطل رنگ یا کلیدهای ترکیبی ALT+DELETE استفاده کنید .

5. لایه اول را Delete کنید .  سپس کلیدهای ترکیبی CTRL+ALT+SHIFT+E را همزمان بفشارید .

6. از منوی File گزینه Save as را انتخاب کرده و فایل را با عنوان دلخواه بر روی دسکتاپ با فرمت PSD ذخیره کنید تا در مراحل بعدی از آن استفاده نماییم

7. لایه اول را که ایجاد شده است انتخاب کرده و کلیدهای Ctrl+L را بفشارید تا پنل مشخص شده نمایش داده شود . سپس تنظیمات را همانند تصویر زیر تغییر داده و بر روی کلید OK کلیک کنید .

8. ابزار تایپ را انتخاب کرده و کل کادر را با استفاده از ابزار Text Type انتخاب کنید سپس باید یک متن انگلیسی را کپی کرده و روی کادر قرار بدهید .متن را می توانید از وب سایتهای مختلف کپی برداری کنید . فونت Arial . اندازه 12 . رنگ سفید . فاصله ها را نیز باید حذف کنید تا متن دقیقا پشت هم قرار بگیرد .

9. در این مرحله باید از فایلی که ذخیره کرده بودیم استفاده کنیم . از منوی Filter < Distort > Displace را انتخاب کرده تا پنجره انتخاب باز شود . سپس باید فایلی که بر روی دسکتاپ ذخیره کرده بودید را انتخاب کنید . برای انتخاب فایل سه مرحله را باید دنبال کنید که تنظیمات آن در تصاویر زیر مشخص شده است

11. با فشردن کلیدهای Ctrl+J یک کپی از لایه متن بگیرید .

12. بر روی آیکون Adjustment کلیک کرده و گزینه Gradient Fill را انتخاب کنید . سپس باید درصدهای رنگی مشخص شده را در پنل وارد کرده و بعد از تایید پنل باید مد لایه را به Color تغییر بدهید .

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *