خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش طراحی لوگو اندروید
30 خرداد 1396

آموزش طراحی لوگو اندروید

در این بخش از سایت شهر گرافیک مطلبی با عنوان آموزش طراحی لوگو اندروید نیز قرار داده ایم.ابزارهای دیگر هم کاربرد دارند ولی نه به اندازه Pen . زیرا دست طراح برای کشیدن خطوط صاف و منحنی با استفاده از این ابزار باز می باشد . در این تمرین میخواهم آیکن اندروید را برای شما با استفاده از نرم افزار فتوشاپ شبیه سازی کنم .بر خلاف مقالات قبلی برای کشیدن لوگو اندروید از ابزارهای Elipse Tool / Pen و Runded rectangle Tool استفاده کرده ام . امیدوارم از این مقاله آموزشی لذت ببرید .

1. یک صفحه با ابعاد 600×600 ایجاد کنید . Ctrl+N یا منوی File > New

رنگ پس زمینه را برابر با ecf0f1 قرار بدهید . شما می توانید از پس زمینه سفید هم استفاده کنید زیرا مهم طراحی لوگو می باشد .

2. ابزار Pen Tool را انتخاب کرده و یکسری خطوط همانند تصویر زیر بکشید .اگر برای کشیدن خطها مشکل دارید تصویر زیر را ذخیره کنید و زیر لایه اصلی شکلی که می خواهید بکشید قرار بدهید . سپس شروع به کشیدن از روی کادر کنید . مثل کشیدن نقاشی دردوران مدرسه با استفاده از کاغذ روغنی با استفاده از ابزار Convert Point Tool و کلید Ctrl می توانید محل نقاط را تغییر داده و آنها را کمی جابجا کنید تا به شکل نهایی برسید . جهت انحنا دادن به خطوط هم بر روی نقاط کلیک کرده تا 2 اهرم فعال شود . سپس اهرم ها را به طرفین بکشید و با کاربرد آن آشنا شوید . در کشیدن خطوط حساسیت به خرج ندهید و راحت کار کنید بدون نگرانی از خراب شدن شکلی که قرار است به عنوان تمرین شما باشد .

3. حالا باید ابزار Convert Point Tool را انتخاب کرده و بر روی نقاط کلیک کنید تا اهرم های تنظیم فعال شود . سپس با موس اهرم های به طرفین حرکت بدهید تا به شکل مورد نظر برسید .

4. ابزار Elipse Tool را انتخاب کرده و دو دایره همانند تصویر زیر با درصد رنگی ecf0f1 بکشید .

5. بر روی لایه دو کادر اصلی که کشیده اید کلیک کرده و رنگ پیش فرض را به 29c166 تغییر بدهید .

6. ابزار Runded rectangle Tool را با Radius برابر با 20 پیکسل انتخاب کرده و 4 کادر همانند تصویر زیر بکشید . برای کشیدن شاخکها هم دو کادر باریک تر بکشید . سپس کلیدهای Ctrl+T را از روی صفحه کلید بفشارید و کمی هر دو کادر را بچرخانید .

منبع: آسارایان

 

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *