خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش طراحی بروشور مختص فست فود
30 خرداد 1396

آموزش طراحی بروشور مختص فست فود

در این بخش از سایت سیتی گراف مطلبی با عنوان آموزش طراحی بروشور مختص فست فود نیز قرار داده ایم.بروشور همچون دیگر انواع موارد تبلیغاتی ، به یک مفهوم و محتوا نیاز دارد که به هم پیوند بخورند. بروشور براساس نوع طرح می تواند ساده تک رنگ، سه لتی ساده باشد که بر روی یک قسمت کاغذ سفید چاپ شده است تا طرح های چهار یا پنج رنگ پیشرفته که بر کاغذهای گلاسه یا گران قیمت چاپ می شوند. شکل اندازه بروشور بسیار متفاوت است . رایج ترین بروشورها معمولاً سه لتی و با ابعاد 27×21 سانتیمتر است و یا چهار لتی 35×21 سانتی متر. برخی از بروشور ها از قطع بولتن یعنی یک لتی 42×27 سانتیمتر استفاده می شود زیرا باید اطلاعات را بیش از اطلاعاتی که در قطع استاندارد جای می گیرد، در خود جای دهد.


شيوه هاي تا زدن بروشور بخشي از فرآيند طراحي بروشور است . حاشيه ها و لته ها بايد به نحوي سامان يابند كه وقتي تا ميخورد، طرح كلي و اندازه ها همچنان حفظ شود. در بروشورهاي سه لتي ، بايد سه ستون با فاصله ستون هايي به اندازه يك سانتي متر يا دوبرابر پهنايي حاشيه باشد. ضروري است كه پيش از شروع طراحي ، يك ماكت ساده از بروشور تهيه كنيم. بدين ترتيب ميزان اطلاعاتي كه بايد در هر لت جاي گيرد مشخص مي شود .در این مقاله فقط قسمت داخلی طراحی می شود .

1. یک صفحه با ابعاد 27×21 سانتیمتر با رزولوشن 300 ایجاد کنید .

2. ابتدا باید خطهایی که برای تا زدن استفاده می شود را ایجاد کنیم .
2.1 . عدد 27 را تقسیم بر 3 کنید . شما می توانید حاشیه وسط را بیشتر در نظر بگیرید ولی من ترجیح میدهم هر 3 کادر باهم یک اندازه باشد .
2.2. حالا از منوی View گزینه New Guide را انتخاب کرده و در کادر باز شده عدد 9cm را وارد و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .
2.3 یکبار دیگر مسیر بالا را دنبال کرده ولی اینبار عدد 18 را وارد کنید .
2.4. سپس باید یک حاشیه نیم سانتیمتری در کنار هر دو خط 9 و 18 برای متن در نظر بگیریم . یعنی به طور ساده باید 4 خط دیگر با ابعاد 8.5 سانتیمتر / 9.5 سانتیمتر / 17.5 سانتیمتر و 18.5 سانتیمتر ایجاد کنیم .

3. دو حاشیه نیم سانتی برای بالا و پایین و دو حاشیه هم برای طرف چپ و راست ایجاد میکنم . برای بالا و پایین کادر باید گزینه Horizontal را انتخاب کنید.

4. محل تا زدن مشخص شد . دقت داشته باشید که باید متن و تصاویر شما دقیق بین خطوط قرار بگیرد .
4.1.ابزار سطل رنگ را انتخاب کرده و با درصد رنگی 014715 صفحه را به رنگ سبز در بیاورید .

5. ابزار Rectangle Tool را انتخاب کرده و سه کادر همانند تصویر زیر بکشید . بهتر است هر سه کادر را همانند تصویر زیر ترسیم کنید و برای تغییر رنگ هر کدام بر روی لایه کادر کشیده شده دابل کلیک کرده و تنظیمات مشخص شده را تغییر بدهید . درصد رنگی کادر کشیده شده مهم نیست زیرا در ادامه باید رنگهای پیش فرض تغییر کند.

6. بر روی لایه اول دابل کلیک کرده و تنظیمات پیش فرض را همانند تصویر زیر تغییر بدهید .

کادر وسط / سایه را توسط دو تصویر بالا برای دو کادر بعدی به صورت یکسان تکرار کنید

حالا در این مرحله کم کم باید تصاویر و متن را در کادرها قرار بدهیم . تصاویر Fast food را می توانید از اینترنت دانلود و به دلخواه بر روی تصویر قرار بدهید یا از طریق فایل PSD آموزش که در انتها قرار داده ام استفاده کنید . من ابتدا وسط بروشور را سر وسامان میدهم تا شکل کلی دستم بیاید . دقت داشته باشید که به هیچ متن های تایپ شده صحیح نمی باشد و فقط دلیل استفاده از نوشته ها برای درک بهتر کاربران می باشد .

فونت استفاده شده B yekan / B Esfehan
درصد رنگی عنوان dfd9c4
درصد رنگی متن پایین صفحه edd685
درصد رنگی متن بالای صفحه 282418
اندازه فونت آزاد

حالا کادر سمت چپ . در قسمتی که مشاهده می کنید منوی غذا قرار دارد . ابتدا چند تصویر را قرار میدهم سپس از سایت عطاویچ یکسری توضیحات در جاهای مشخص شده وارد میکنم .ابتدا یک کادر با ابزار Rectangle Tool بکشید و بر روی لایه کشیده شده دابل کلیک کرده تا تنظیمات پنجره Layer Style نمایش داده شود . سپس رنگ پیش فرض را تغییر بدهید . بعد از انجام اینکار 5 کپی از لایه ایجاد شده با استفاده از کلید Ctrl+J بگیرید .

فونت استفاده شده B yekan / B Esfehan

رنگ عنوان :603e11
رنگ توضیحات : 2d1f11
رنگ قیمت : 8c4614

تصاویر یگسری غذا هم از اینترنت دانلود و در محل مشخص قار داده ام که شما می توانید از طریق فایل PSD آموزش به آن دسترسی داشته باشید

ما قسمت پایانی و سمت راست کادر نمایش داده شده در این بخش هم مثل دو قسمت دیگر بدون هیچ حساسیتی یک یا دو تصویر همراه با یکسری توضیحات قرار میدهم. نوع فونت تنظیمات بالا . درصد رنگی هم همینطور . من از تصاویر سایت عطاویچ نیز استفاده کرده ام لوگو عطاویچ از سایت اصلی کپی برداری شده است .

منبع: آسارایان

 

 

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *