خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش طراحی افکت X-Ray با استفاده از فتوشاپ
03 خرداد 1396

آموزش طراحی افکت X-Ray با استفاده از فتوشاپ

در این بخش از سایت میپردازیم به آموزش طراحی افکت X-Ray با استفاده از فتوشاپ.تا به حال تصاویری را دیده اید که با استفاده از فناوری X-Ray طراحی شده اند ؟ رادیوگرافی یکی از روش های تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از آن میتوان به نحوی درون بدن انسان را دید و از بعضی بیماری های آن اطلاع پیدا کرد. این روش با استفاده از تابش اشعه ایکس X-ray ( اشعه رونتگن) به قسمتی از بدن انسان میتواند تصویر مورد نیاز را تهیه کند. در ادامه میخواهم با استفاده از فتوشاپ یک تصویر با افکت نامبرده شده برای شما ایجاد کنم .

1. ابتدا هر دو تصویری که در ادامه نیاز به آنها داریم را از قسمت پایین با کلیک راست کردن و انتخاب گزینه Save as انتخاب و وارد فتوشاپ کنید .

2. از منوی Image > Adjustment > Shadow /Highlights را انتخاب کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .

3. ابزار Quick Selection Tool را انتخاب کرده و صورت را همانند تصویر زیر انتخاب کنید .
3.1. بر روی کلید Refine Edge کلیک کنید تا پنجره تنظیمات آن باز شود . سپس چک باکس Smart Radius را انتخاب کرده و تنظیمات قسمت های مشخص شده را تغییر داده و بر روی کلید OK کلیک کنید .

4کلید Ctrl را از روی کیبورد پایین نگه داشته و بر روی آیکون New layer کلیک کنید .
4.1. رنگ فورگراند را برابر با b3b3b3 قرار داده و کلیدهای Alt+Delete را بفشارید تا رنگ پس زمینه با درصد مشخص شده پر شود .

5. از منوی Filter > Filter Gallery را انتخاب کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .

6. از منوی Adjustment یکبار گزینه Black & White  و بار دوم پنل Invert را انتخاب کنید .

7. عکس جمجمه را درگ کرده و روی تصویر اصلی قرار بدهید .
7.1. شفافیت را برابر با 50 درصد قرار بدهید تا دقیق متوجه شوید جمجمه باید کجا قرار بگیرد .
7.2. کلیدهای Ctrl+T را بفشارید و کمی اندازه تصویر را کوچکتر کنید . برای انحنا دادن نیز باید کلیک راست کنید و گزینه Warp را انتخاب کنید .

8. سپس بر روی منوی Adjustment کلیک کرده و گزینه Solid را انتخاب کنید . سپس درصد رنگی 428e61 را در کادر مشخص شده وارد کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید . مد لایه را نیز برابر با Hard Light تنظیم کنید .سپس یکبار دیگر گزینه Brightness/Contrast  را انتخاب کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *