خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش ساخت TEXT سه بعدی در فتوشاپ
18 خرداد 1396

آموزش ساخت TEXT سه بعدی در فتوشاپ

در این بخش از سایت سیتی گراف آموزش ساخت TEXT سه بعدی در فتوشاپ در این بخش قرار داده ایم. آموزش طراحی متن 3D در فتوشاپ زیاد کار مشکلی نیست و فقط نیاز به کمی تغییر تنظیمات پیش فرض دارد . کافیست یک فونت مناسب که دارای ساختار صحیح نوشتاری می باشد را انتخاب کرده و از طریق گزینه هایی که در پنجره Layer Style وجود دارد ، تغییرات دلخواه را اعمال کنید .البته برای ایجاد اشکال 3D می توان از ویژگیهای جدید فتوشاپ نیز استفاده کرد ولی به نظر من تغییر تنظیمات پیش فرض کمی ساده تر و بهتر می باشد ولی شما خودتان می توانید بعد از یادگیری مباحث آموزشی از هر ابزاری که به نظرتان کاربردی تر است استفاده کنید .

1. یک صفحه به ابعاد 1000×1800 با درصد رنگی 361e67 ایجاد کنید .

2.یک لایه جدید ایجاد کنید .
2.1. ابزار براش را با سختی قلم صفر و درصد رنگی 0f081c انتخاب کنید و دور کادر پس زمینه را همانند تصویر زیر کمی تیره کنید .

3.یک لایه جدید ایجاد کنید .
3.1. ابزار براش را با سختی قلم صفر و درصد رنگی fbfbfc انتخاب کنید و دور کادر پس زمینه را همانند تصویر زیر کمی تیره کنید . مد لایه باید برابر با Overlay تنظیم شود .

3.یک لایه جدید ایجاد کنید .
3.1. ابزار براش را با سختی قلم صفر و درصد رنگی fbfbfc انتخاب کنید و دور کادر پس زمینه را همانند تصویر زیر کمی تیره کنید . مد لایه باید برابر با Overlay تنظیم شود .

4. طراحی پس زمینه تمام شد . نوبت میرسد به تایپ text مورد نظر .
4.1. فونت Source Sans Pro را انتخاب و یک کلمه را با ابعاد 280pt با درصد رنگی FFFFFF تایپ کنید . من ASA را در یک لایه  و Rayan را در لایه ای دیگر تایپ میکنم . زیرا میخواهم رنگ هر دو بخش متفاوت باشد.

5. کلید Ctrl + T را از روی صفحه کلید بفشارید تا ابزار free Transform فعال شود . متن تایپ شده را همانند تصویر زیر بچرخانید .

6. در این مرحله میخواهم به متن تایپ شده بعد بدهم . به همین دلیل باید از لایه اصلی کپی بگیریم و بالای لایه اصلی قرار بدهم .
6.1. روشکار به این شکل می باشد که یکبار کلید Ctrl+J برای ایجاد لایه کپی و سپس کلیک بر روی فلش بالای جهت کیبورد . اینکار را باید تا 11 باز تکرار کنید . من برای درک بهتر شما لایه کپی را با یک رنگ دیگر تکرار می کنم.

7. لایه 1 تا 10را با پایین نگه داشتن کلید Ctrl  انتخاب و کلیدهای Ctrl+E را بفشارید تا 10 لایه تبدیل به یک لایه شود . لایه 11 را انتخاب نکنید .

8. بر روی لایه 11 دابل کلیک کنید تا پنجره Layer Style نمایش داده شود . سپس تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .

9. مرحله 8 را اینبار بر روی لایه سایه یا 3D با تنظیمات جدید اعمال میکنم .

10. نوبت میرسه به ایجاد یک سایه زیر متن تایپ شده . یک کپی از لایه سه بعدی یا همون لایه ای که بعد داره با فشردن کلیدهای Ctrl+J میگیرم .
21.1.لایه کپی گرفته شده را زیر لایه اصلی قرار میدهم .بر روی لایه سایه کلیک راست کرده و گزینه Clear Layer Style را انتخاب میکنم .
21.2. سپس فیلتر Blur < Gaussion Blur را بر روی لایه سایه که کپی گرفته شده اعمال میکنم .
21.3. در مرحله آخر مدلایه را برابر با Subtract قرار میدهم . به تصاویر زیر دقت کنید . تنظیمات مشخص شده است .
2 آیکنی که بالا متن مشاهده می کنید نیز با استفاده از همین روش از طریق اشکال custome Shape tool ایجاد شده است .

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *