خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش ساخت یک صورت دستکاری شده در فتوشاپ
09 خرداد 1396

آموزش ساخت یک صورت دستکاری شده در فتوشاپ

در این بخش از سایت سیتی گراف می پردازیم به آموزش ساخت یک صورت دستکاری شده در فتوشاپ.کاربران حرفه ای از این به بعد می توانند هر روز یک آموزش طراحی شده با سبک Manipulation را در بخش آموزش مشاهده کنند . بخش مقدماتی تقریبا تمام شده و کل قسمت های آن آموزش داده شده است به جز یکسری موارد خاص که در بین مقالاتی که قرار میدهم سعی می کنم هر کدام از آنها را نیز به صورت کامل آموزش بدهم . در ادامه میخواهم یک تصویر دستکاری شده که 2 سر را به هم متصل می کند ، در قالب یک فایل تمرینی توضیح بدهم که امیدوارم از آن لذت ببرید .

1. ابتدا هر دو تصویر را با کلیک راست و انتخاب گزینه Save as بر روی کامپیوتر ذخیره کنید . سپس کلیدهای Ctrl+O را بفشارید و هر دو عکس را وارد فتوشاپ کنید .

2. ابزار Magnetic را انتخاب کرده و حاشیه دور فرد را انتخاب کنید تا حذف شود . ما فقط نیاز به سر و بدن فرد مورد نظر داریم و پس زمینه باید حذف شود

3. یک صفحه 1200×1200 با رزولوشن 72 ایجاد کنید و هر دو عکس را با درگ و رها کردن در لایه ، بر روی هم همانند تصویر زیر قرار بدهید

4. تا به اینجا که کار مشکل نبوده است . هر دو تصویر را همانند عکس زیر باید روی هم قرار بدهید . سعی کنید شفافیت را کمتر کنید تا متوجه شوید که دقیقا تصاویر باید به چه نحوی روی هم قرار بگیرند .

5. با استفاده از کلیدهای Ctrl+T کمی تصویر را بزرگتر و به طرف پایین کادر بکشید .

6. حالا باید قسمت های اضافی را محو کنیم . یک لایه ماسک به لایه سمت راست اضافه کرده .
6.1. ابزار براش را انتخاب کنید و رنگ فورگراند را برابر با سفید قرار بدهید . سختی قلم باید برابر با صفر باشد .  حالا هماند تصویر زیر شروع به پاک کردن قسمت های اضافی کنید .دقت داشته باشید تصویر سمت راست باید در بالاترین لایه قرار بگیرد .حتما کلید Alt را پایین نگه دارید و سپس بر روی لایه ماسک کلیک کنید در غیر اینصورت نمی توانید از این مرحله بعد تمرین را انجام بدهید .

7. در این مرحله با استفاده از ابزار پاک کن ریش ها را محو می کنم

8. بر روی لایه پس زمینه کلیک راست کرده و گزینه Blending option را انتخاب کنید . سپس تغییرات پیش فرض را با توجه به تصویر پایین بر روی عکس اعمال کنید .

9. هر دو لایه را با پایین نگه داشتن کلید Ctrl انتخاب کرده و کلیدهای Ctrl+E را بفشارید تا تبدیل به یک لایه شود .
9.1. سپس از منوی Image > Adjustment > black & White را انتخاب و پنجره باز شده با کلیک بر روی OK تایید کنید .

10. مرحله به مرحله تنظیمات جدید را یاد می گیرید .
10.1. یک لایه جدید ایجاد کنید . رنگ فورگراند را برابر با 808080 قرار بدید و کلید Alt + Backspace را همزمان بفشارید (کلید بالای اینتر روی کیبورد)
10.2. سپس مد لایه را برابر با Overlay تنظیم کنید .

11. ابزار Dodge Tool را انتخاب و قسمتی که من مشخص کرده ام را اسپره کنید .

12. امیدوارم خسته نشده باشید . کلیدهای CTRL + Shift +ALT + E را همزمان بفشارید و سپس از منوی فیلتر گزینه Camera Row Filter را انتخاب کنید .

13. ازاین به بعد فقط با استفاده از تصاویری که قرار میدهم تنظیمات را تغییر بدهید

14. در مرحله آخر یک Solid Color با درصد رنگی ffe9ae ایجاد کنید . کد لایه را برابر با Color Burn  و شفافیت را برابر با 37 تنظیم کنید

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *