خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش ساخت فرم ثبت نام مشکی
18 اردیبهشت 1393

آموزش ساخت فرم ثبت نام مشکی

8

سلام دوستان قصد دارم در این پست و پست بعدی که ادامه ی این هست باهم یک فرم ثبت نام زیبا درست کنیم و تبدیل به کدش کنیم امیدوارم مفید باشه براتون .

نتیجه ی نهایی

1

قدم اول : یک صفحه جدید در سایز 800 در 600 بسازید و آنرا ذخیره کنید.

2

رنگ جلویی را #111111 قرار دهید و alt + backspace را فشار دهید تا رنگ پیش زمینه صفحه با رنگ دلخواهمان پر شود.

3

قدم دوم : یک لایه ی جدید ایجاد کنید و آنرا noise بنامید دوباره alt + backspace را بفشارید تا این لایه هم با همان رنگ پرشود.

4

حالا به Filter>Noise>Add Noise برید و مقدار نویز رو به 2 تغییر بدید و تیک monochromati را نیز بزنید.سپس شفافیت لایه رو به 50% کاهش بدید.

5

قدم سوم : یک مستطیل گوشه گرد با شعاع 10 پیکسل و اندازه ی 500 در 400 واحد ایجاد کنید.نگران رنگش نباشید به زودی استایل این را نیز درست خواهیم کرد.این لایه را form بنامید.

6

دوبار بر روی لایه ی form کلیک کنید و این تنظیمات را در layer style انجام دهید سپس تایید کنید.

7

قدم چهارم : ناحیه ی لایه را بوسیله ی ctrl + کلیک بر روی لایه انتخاب کنید

8

حالا ابزار انتخاب مستطیل شکل را انتخاب کنید یا M را بفشارید تا انتخاب شود حالا shift + alt را بفشاری میبینید که نشانگر ماوستان تغییر می کند حال یک مستطیل بالای مستطیل خودتان مانند شکل بکشید.

9

میبینید که ناحیه انتخابی شما از مستطیل انتخاب شده است.

10

قدم پنجم : یک لایه ی جدید ایجاد کنید و با هر رنگی که می خواهید ناحیه ی انتخابی را با استفاده از alt+backspace در این لایه پر کنید سپس با دوبار کلیک برروی لایه layer style را باز کنید و این تغییرات را ایجاد کنید درضمن لایه را نیز header بنامید.

11

فرم ما حالا باید این شکلی باشد.

12

حال چند خط راهنما برای سادگی ادامه ی کار ایجاد می کنیم.

13

قدم ششم : یک مستطیل گوشه گرد با شعاع 10پیکسل مانند شکل ایجاد کنید و این تنظیمات را انجام دهید.

14

متنی با رنگ #444444 ایجاد کنید و با مستطیل قبلی در یک گروه قرار دهید و تنظیمات زیر را برای مستطیل گوشه گرد اعمال کنید.

15

برای جعبه ی پسورد من بالت ( bullet ) قرار داده ام . تایپ بالت کمی حیله گرانه است کافی است alt+0149 را بزنید نتیجه ی نهایی مانند شکل زیر است.

16

قدم هفتم : بیایید یک دکمه ی تایید زیبا ایجاد کنیم.یک مستطیل گوشه گرد با شعاع 20 پیکسل و اندازه ی 150پیکسل عرض و 50پیکسل ارتفاع ایجاد کنید.

17

تغییرات زیر را در لایه اش اعمال کنید.

18

نوشته را باگردینت(طیف) طوسی به سفید ایجاد کنید و سایه نیز بیندازید.من از فونت ‘Myriad pro’ استفاده کرده ام و آنرا کمی بولد ( bold ) کرده ام.شما آزادید که از هر فونتی استفاده کنید.

19

قدم هشتم :

20

عکس بالا را ذخیره کنید و به اندازه ی مورد نیازتان تبدیلش کنید ( می توانید از ctrl + t استفاده کنید ) تا نهایتا به شکل زیر برسید.

21

تمام اجزای دکمه ( مستطیل – دایره سبز – متن ) را در یک گروه قرار دهید . حال بیایید حالت رفتن ماوس روی دکمه را نیز ایجاد کنیم ( hover ) . بر روی گروه کلیک راست کنید و گزینه ی Duplicate را انتخاب کنید میبینید که کپی ای از گروهمان ایجاد شد گروه جدید را کمی چپ تر قرار دهید.لایه ی دایره ی سبز موجود در گروه سمت راست را انتخاب کنید و به وسیله ی image>adjusment>desaturate  آنرا سیاه و سفید کنید.حال خود دکمه را نیز قرور رفته نمایش می دهیم بر روی لایه ی  مستطیل گوشه گرد دکمه ی چپ رفته و تغییرات زیر را اعمال کنید.

22

تبریک می گم شما تونستید به نتیجه ی کار برسید ! انشالله در جلسه ی آتی این فرم را به کد تبدیل می کنیم.

23

امیدوارم این آموزش مورد پسند شما کاربران واقع شده باشد.

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *