خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش روتوش عکس » آموزش روتوش و ترمیم صورت در فتوشاپ
05 اردیبهشت 1393

آموزش روتوش و ترمیم صورت در فتوشاپ

CityGraph2-34

سلام دوستان عزیز

با کمی تاخیر آموزش جدید رو براتون آماده کردم

آموزش امروز در خصوص روتوش صورت یا از بین بردن لک ، جوش ، جای حوش و.. است

خب بریم سر وقت آموزشمون :

طراحی و جمع آوری از : پگاه سعادت

0

۱- گام اول

1

ابتدا طبق شکل زیر لایه را تکرار (duplicate) کنید.می توانید راست کلیک کنید و گزینه را انتخاب کنید یا به راحتی لایه را کشیده طبق شکل زیر بر روی گزینه تکرار رها کنید.سپس لایه بالا را بر روی vivid light گذاشته.

2

۲- گام دوم

دکمه invert واقع در  image –> adjustment –> invert را بزنید سپس به filter –>blur –>gaussian blur رفته و مقدار ۰.۸ (دقت کنید مقادیر شاید در فتوشاپ های مختلف فرق کنه ولی باید به صورا زیر در بیاریدش) را وارد کنید.

3

۳- گام سوم

عمل filter –>other –>high pass را انجام داده و مقدار ۱۱ (دقت کنید ۱۱ شاید برای فتوشاپه من باشه ولی باید در روی ابرو یک خط قرمز مثل شکل زیر ظاهر شه ).

4

۴- گام چهارم

مهم ترین قسمت کار پس با دقت کار کنید.یک ماسک جدید بسازید (دور گزینش تو شکل خط کشیده شده).

گزینه edit –> fill را انتخاب کرده و در پنجره باز شذه color را انتخاب کنید و بعد با رنگ مشکی را انتخاب کرده.حالا دوباره مثله شکل اول میشه.

سپس ابزار brush را انتخاب کرده و رنگ سفید را هم برایش انتخاب کنید و بهتره که یکم opacity را هم از ۱۰۰% کمتر کنید.سپس بر روی دماغ,گونه ها,پیشانی کشیده.دفت کنید که روی چشم ها و لب ها نکشید.این مرحله را با دقت انجام دهید تا یک کار تمیز و خوب از کار دربیاد .

5

عکس نهایی صورت ادیت شده :

6

امیدوارم لذت برده باشید  ..

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *