خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش روتوش عکس » آموزش روتوش لکه های بر روی صورت با فتوشاپ
15 بهمن 1395

آموزش روتوش لکه های بر روی صورت با فتوشاپ

سلام به همی شما دوستان عزیز روشهای زیادی برای روتوش صورت وجود دارد . سایتهای طراحی و عکاسی معمولا یکسری از افکت هایی که برای اینکار مورد استفاده قرار می گیرد رو به قیمت بالای می فروشند تا علاقه مندان بتوانند از این ویژگی در جهت افزایش درآمد استفاده کنند . هر تصویر نیاز به یک ابزار دارد و نمی توان برای تمام عکس ها یک کار را انجام داد . در بعضی از عکس ها باید از ابزار Stamp و برای بعضی دیگر از تصاویر باید از فیلتر استفاده کرد . بنده برای رفع جوش های صورت این عکس از ابزار Stamp و چند فیلتر به صورت همزمان استفاده کرده ام .

طراحی و جمع آوری از : پگاه سعادت

1. ابتدا عکسی که بنده مورد استفاده قرار داده ام را از قسمت زیر بر روی کامپیوتر ذخیره کرده و با فشردن کلیدهای Ctrl+J وارد فتوشاپ کنید .

2. مد لایه تصویر دوم را برابر با Lighter Color  قرار بدهید .

3. ابزار Brush را انتخاب کنید .
3.1. ابزار Quick Mask را انتخاب کرده و همانند تصویر زیر قسمت های مشخص شده را با استفاده از ابزار براش اسپره کنید .

4. یکبار دیگر بر روی ابزار Quick Mask کلیک کنید تا قسمت های اسپره شده Select شود .
4.1.همانطور که مشاهده می کنید قسمت های بیرونی ناحیه Select شده انتخاب شده است . کلیدهای ترکیبی Ctrl+ Shift + I را همزمان بفشارید تا ناحیه انتخاب شده برعکس شود .

5.فیلتر Blur > Surface Blur را با تنظیمات مشخص شده بر روی قسمت انتخابی اعمال کنید – سپس کلیدهای Ctrl+D را بفشارید تا ناحیه انتخاب شده از حالت Select خارج شود .

6. ابزار Clone Stamp Tool را انتخاب کنید . یک قسمت که بدون تصویر می باشد را انتخاب کرده ، کلید Alt را پایین نگه داشته و کلیک کنید تا ابزار از قسمت مورد نظر نمونه برداری کند سپس شروع به محو کردن لکه های مشخص کنید .این مرحله زمان بر است با حوصله انجام بدهید . باید دائم قلم را کوچک و بزرگ کرده و از قسمت های سالم برای قسمت هایی که لک در آن وجود دارد استفاده کنید .

 

7. اگر دقت کنید بالای سر این دختر خانم جای شکستگی وجود دارد . ابزار Spot heling Brush را انتخاب کرده . سپس لایه اول را انتخاب و شروع به ترمیم قسمت مشخص شده به علاوه نقاط مشخص کنید .

8. یک کپی از لایه دوم بگیرید و مد لایه را برابر با Screen قرار بدهید .

 9. از منوی Image > Adjustment > Curves را انتخاب و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .

 10. در مرحله آخر از مسیر بالا اینبار Levels را انتخاب کرده و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید .

این هم نتیجه ار :

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *