خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش روتوش عکس » آموزش روتوش صورت در فتوشاپ
09 خرداد 1396

آموزش روتوش صورت در فتوشاپ

در این بخش از سایت سیتی گراف می پردازیم به آموزش ایجاد یک افکت توهمی با استفاده از فتوشاپ.در این بخش از سایت سیتی گراف می پردازیم به آموزش روتوش صورت در فتوشاپ.روتوش تصویر را می توان یکی از مهمترین بخش های تمرینی فتوشاپ به حساب آورد . مابقی بخش ها شاید زیاد از نظر درجه اهمیت به این بخش نرسند ، یادگیری بعضی از کارها در فتوشاپ بیشتر جنبه سرگرمی دارد تا کار . اما بخش روتوش بیشتر جنبه کاری و درآمدزایی برای کاربران به همراه دارد به همین دلیل است که هر چند روز یکبار یک مقاله آموزشی در این بخش قرار میدهم . در این مطلب با استفاده از یک ترفند دیگر که تا به امروز توضیح داده نشده است میخواهم تصویر را روتوش کنم . البته بخش ابتدایی نه بخش انتهایی آموزش .

1. عکس زیر را بر روی کامپیوتر ذخیره کرده و وارد فتوشاپ کنید . کلیدهای Ctrl+O

2. ابزار Quick Selection Tool را انتخاب کرده و قسمت های مشخص شده را Select کنید . برای حذف قسمت هایی که نمی خواهید انتخاب شود از کلید Alt استفاده کنید .

3. از منوی Select گزینه Refine Edje را انتخاب کرده و تنظیماتی که با کادر قرمز مشخص شده است را تغییر بدهید . بعد از اعمال تغییرات بر روی کلید OK کلیک کنید .

4. لایه اصلی را فعال کنید .
4.1. از منوی Filter > Blur > Surface Blur را انتخاب و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید

5. لایه ماسک را انتخاب کنید . ابزار براش را انتخاب کرده و ابروها ، چشم ها و روی لب را اسپره کنید . اینکار باعث می شود حالت ماتی بوجود آمده از طریق فیلتر محو شود

6. لایه کنار ماسک را انتخاب کنید . ابزار Blur را انتخاب کرده و با استفاده از تنظیمات مشخص شده قسمتی که با دایره نمایش داده ام را کمی اسپره کنید . (منظور از اسپره استفاده از ابزار در قسمت مشخص شده می باشد)

7. ابزار Spot Healing Brush را انتخاب کرده و بر روی لکه های صورت کلیک کنید .

8. در مرحله آخر فیلتر Noise > add noise را با تنظیمات مشخص شده بر روی لایه اعمال کنید .

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *