خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش روتوش عکس » آموزش روتوش صورت حرفه ای در فتوشاپ
24 خرداد 1396

آموزش روتوش صورت حرفه ای در فتوشاپ

مطلبی که امروز سیتی گراف برای شما در نظر گرفته است آموزش روتوش صورت حرفه ای در فتوشاپ می باشد.محو کردن لکه و جوش های صورت یکی از کارهایی می باشد که عکاسان در هنگام چاپ یک تصویر انجام میدهند و بابت آن هزینه دریافت می کنند . البته اگر به صورت حرفه ای اینکار انجام شود نه با استفاده از فیلترهای پیش فرض که نتیجه کار کاملا مشخص می شود این تصویر به صورت واقعی نمی باشد .

تقریبا می توان گفت که به صورت طبیعی نمی توان چهره ای را پیدا کرد که دارای چین و چروک ، جوش ، لکه یا خال نباشد . معمولا در این هنگام که طراحان می خواهند از یک تصویر استفاده کنند سعی می کنند با استفاده از فتوشاپ یکسری روتوش بر روی تصویر اعمال کنند تا اول تصویر از حالت طبیعی خارج نشده ثانیا از نظر ظاهری کمی بهتر به نظر برسد . در ادامه یک تصویری که دارای یکسری خال و لک می باشد را روتوش می کنم .

1. فتوشاپ را اجرا کرده و تصویری که بنده برای این تمرین استفاده کرده ام را با کلیک راست کردن بر روی تصویر و انتخاب گزینه Save as ذخیره و وارد فتوشاپ کنید .

2. ابزار clone Stamp Tool را انتخاب کرده و ابعاد ابزار را با کلیک راست کردن بر روی تصویر به اندازه نقاطی در بیاورید که قصد روتوش آن را دارید . clone Stamp Tool این امکان را به شما میدهد که با پایین نگه داشتن کلید Alt از روی صفحه کلید یک نمونه از قسمت سالم بگیرید و بر روی نقاط و لکه با کلیک آن را روتوش کنید .

3. با استفاده از ابزار clone Stamp Tool برای تمام لکه های صورت اینکار را انجام میدهم . کار بسیار ساده ای می باشد البته این تصویر نیاز به روتوش زیادی ندارد و به عنوان یک تمرین مقدماتی می تواند برای کاربران مفید باشد تا با این ابزار و کاربرد آن بیشتر آشنا شوند .

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *