خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش جدید Layer Style
18 اردیبهشت 1393

آموزش جدید Layer Style

5

سلامی دوباره به همه ی دوستان ” سیتی گراف ” . در خدمتتون هستم با قسمت دوم از سری آموزشی ” آشنایی با کادر Layer Style ” همونطور که در جلسه قبل هم به اون اشاره کردم این کادر نیاز به تمرین خیلی خیلی زیاد داره و شاید نشه با چند کلمه کاربرد اون رو فهمید و بیشتر باید برای پی بردن به وظیفه ی این کادر تمرین زیاد کرد که اگه خدا بخواد در جلسات بعد اینقدر کار میکنیم تا خوب خوب یاد بگیرید و ملکه ذهنتون بشه خوب حالا با ما باشید.

خوب بریم به سراغ آموزش :

نام آموزش : آشنایی با کادرLayer Style  فتوشاپ ( قسمت 2 )

نر افزار مورد نیاز : Adobe Photoshop Cs 6

مدت زمان یادگیری : حدودا 30 دقیقه ( نیاز به تمرین زیاد دارد )

  مرحله اول : در جلسه قبل با 3 گزینه از گزینه های این کادر آشنا شدید که در این جلسه قصد دارم تا شما رو با چند مورد دیگر از گزینه های این کادر آشنا کنم . اولین گزینه ای که در این جلسه به اون میپردازم گزینه ی Inner Glow هستش که در این گزینه فعلا با ناحیه ی انتخابی در تصویر زیر کار کنید . بعد از کار کردن میبینید که در رنگ خود نوشته تغییراتی به وجود اومده ( همونطور که گفتم فعلا یه متن بنویسید و تغییراتتون رو روی اون ایجاد کنید و در این جلسه به قول معروف باید به سایر گزینه ها وربرید و از کاربردشون خودتون اطلاع پیدا کنید تا در جلسات بعد به طور کامل توضیح داده بشند .  )  :

1

  مرحله دوم : گزینه ی بعد گزینه ی Satin ( جلا ) ست که اگه تنظیمات زیر رو روی یه متن مشکی امتحان کنید میبینید که چه حالت خوب و خوش رنگی به خودش میگیره :

2

مرحله سوم : گزینه بعد که گزینه ی Color Overlay محسوب میشه برای تغییر رنگ نوشته و یا چیز های دیگه به کار میره مثلا فرض کنید که ما یه متنی رو با رنگ زرد نوشتیم و حالا میبینیم که زیاد خوشمون از رنگ نمی آد و میخوایم که به سبز تغییر بدیم این گزینه در یه همچین مواقعی کاربرد داره و اگه بخوایم میتونیم با کم کردن شفافیت رنگ جدید و گرفتن یه کپی این رنگ رو با رنگ قبلی ترکیب کنیم . این هم یه تصویر از محیط این گزینه :

3

  مرحله چهارم : گزینه بعد گزینه ی Gradient Overlay خواهد بود که این گزینه هم کاربردی مثل گزینه ی Color Overlay داره اما با این تفاوت که دیگه رنگ به حالت یکنواخت نیست و میشه در اینجا چند رنگ متفاوت رو ترکیب کرد . که میتونید با کلیک کردن بر روی کادر مشخص شده از چند نمونه موجود در خود فتوشاپ هم استفاده کنید ( این نکته رو هم بگم که اگه بعدا کسی واقعا از این گزینه خوشش اومد میتونه در قسمت نظرات بگه تا چند مورد از گرادیان های آماده ی خودم رو برای دانلود قرار بدم )  :

4

اگه گزینه ی Preview تون نیز فعال باشه میتونید همزمان با تغییرات پیش نمایشی از کار رو نیز ببینید که میشه این گزینه رو در ستون سمت راستی این کادر و زیر گزینه ی New Style فعال کرد . ( که در تصویر بالا هم وجود داره ) خوب تا اینجا مطمئن شدم که حسابی از این گزینه لذت کافی رو بردید . و اما گزینه بعد

  مرحله پنجم :  اما گزینه ی Pattern Overlay  یا همون روکش خودمون . این گزینه که بیشتر برای متن های ضخیم به کار میره ( منظورم اینه که تو متن های ضخیم خودش رو بیشتر نشون میده . پس اگه میخواید کار برد این گزینه رو به خوبی بفهمید یه متن خیلی خیلی درشت و ضخیم ایجاد کنید . که البته از گزینه های پیش فرض خود فتوشاپ نیز میتونید استفاده کنید اما همون طور که خودتون هم میبینید زیاد جالب و به درد بخور نیستند . )

5

خوب بعد از نوشتن یک متن ضخیم و تا حدالامکان طولانی ، تصویر زیر رو دانلود و در فتوشاپ خود باز کنید :

6

الان “ابزار انتخاب”(  Rectangular Marquee Tool ) رو انتخاب کنید و کل تصویر رو انتخاب کنید . ( وای چه قد انتخاب .. اصلا چی شد !! ) .

7

بعد میبینید که کل تصویر انتخاب شد . حالا از منوی Edite  گزینه ی Define Pattern رو انتخاب کنید . الان دوباره به کادر Pattern Overlay برگردید و این تصویر ذخیره شدتون رو انتخاب کنید :در اینجا همونطور که خودتون هم میبینید پس زمینه این نوشته ما این عکس زیبا شد .

8

  مرحله ششم : گزینه بعد گزینه Outer Glow  یا درخشندگی خارجی نام داره . که این گزینه رو تقریبا میشه همون گزینه ی Stroke اما یه کم حرفه ای تر دونست . ( در اینجا برخی از گزینه های مهم توضیح داده شده اند و گزینه هایی که به توضیح اون نپرداختم یا در توضیحات قبل گفته شده و یا اصلا نیازی به توضیح دادن نداشته )

9

1 – انتخاب رنگ نور ( حالا چه ساده و یا چه به صورت شیب دار )

2 – تکنیک انتشار نور

3 – هر چه این گزینه به سمت 100 پیش میره نور ما نیز به قول معروف نرم تر میشه

4 – کنترل کننده تراکم و رنگ شیب نور

  مرحله هفتم : و اما آخرین گزینه ای که در این جلسه من به اون میپردازم گزینه یDrop Shadow  یا انداختن سایه هستش . که به ترتیبب با استفاده از تصویر زیر به توضیح تک تک گزینه های موجود در این قسمت میپردازم :

10

1 – حالت ترکیب رنگ سایه .

2 – رنگ سایه ( شما میتونید با کلیک کردن بر روی این کادر مشکی رنگ به سایر رنگ ها نیز دسترسی داشته باشید ) .

3 – میزان کم رنگ بودن و پر رنگ بودن رنگ سایه ( میزان تراکم سایه ) .

4 – این گزینه جهت تابش نور رو مشخص میکنه . مثلا وقتی که ما این گزینه رو ، روی 90 درصد قرار میدیم مثل این میمونه که آفتاب داره از بالا میتابه .

5 – این گزینه که برای اعمال تغییرات زاویه تابش به سایر لایه های طرح مورد استفاده قرار میگیره .

6 – میزان فاصله سایه از متن یا تصویر اصلی رو مشخص میکنه .

7 – درصد پاشیدگی و انتشار سایه رو مشخص میکنه و هر چی که به طرف 100 درصد پیش میره سایه ما چاق تر و تپل تر میشه .

8 – اندازه سایه رو مشخص میکنه و هر چی این گزینه به طرف 100 پیش میره سایه ما نیز از هم پراکنده تر میشه .

9 – تراز کنترل کننده ی سایه ( این گزینه از اون گزینه هایی که زیاد با توضیح نوشتاری نمیشه فهمید و بیشتر باید عملی اون رو فهمید که مطمئنم در جلسات بعد حتما به خوبی از کار این گزینه آگاه میشید . پس الان زیاد جدی نگیرید ) .

10 – با تیک زدن این گزینه ناهمواری های سایه برطرف شده و سایه نرم تری به وجود می آد .

11 – افزودن نویز به سایه .

12 – با زدن این گزینه موقعی که انباشتگی ( Fill ) لایه کمتر از 100% باشه ، قسمتی از سایه که زیر لایه قرار گرفته حذف میشه .امیدوارم این آموزش مورد پسند شما کاربران واقع شده باشد.

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *