خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش جالب طراحی یک جلوه رویایی
18 اردیبهشت 1393

آموزش جالب طراحی یک جلوه رویایی

3

سلام،در این مطلب قصد داریم یک  افکت رویایی در فتوشاپ رو با هم ایجاد کنیم که مطمئنا در طراحی ها به دردتون میخوره امیدورام که بتونید ازش به خوبی استفاده کنید؛پس با ما همراه باشید.

تصویر نهایی 

1

ایجاد سند جدید

1-یک سند جدید با مشخصات زیر در فتوشاپ ایجاد میکنیم.

2

2-روی لایه اصلی دابل کلیک کنید و از پنجره نشون داده شده گزینه OK رو انتخاب کنید و سپس با انتخاب کلید میانبر Ctrl+ Delete پس زمینه رو با رنگ مشکی پر کنید.

3- یه لایه جدید ایجاد کنید و ابزار Smudge Tool رو انتخاب کنید.

3

4- از منوی window گزینه brush رو انتخاب کنید و از لیست ظاهر شده و از لیست brush ها گزینه Hard Pastel and Canvas رو انتخاب کنید و سپس گزینه Roundness رو بر روی مقدار 0 ست کنید.

4

5-یه لایه جدید ایجاد کنید و اسمشو بذارید effect،حالا سایز براش رو با فشار دادن دکمه [ به سایز 200 افزایش بدید و حالا روی صفحه کلیک کنید و با نگهداشتن دکمه shift و کشید ماوس به سمت بالا این افکت رو ایجاد کنید.

5

6-با تکرار کردن این عمل در سمت چپ و راست این افکت و هم چنس تکرارش در جهت پایین باید این نتیجه رو بدست بیارید.

6

7-اگه دقت کرده باشین می بینید که حالت رشته ای شدن نور در کنارش وجود داره که باید با استفاده از ابزار Eraser پاکش کنیم و حالا از قسمت layers با انتخاب لایه effect و سپس کلیک راست و انتخاب گزینه blending Option از پنجره ظاهر شده گزینه Outer glow رو انتخاب میکنیم و تنظیمات زیر رو اعمال میکنیم.

7

8-با رنگ سفید متنی با اندازه دلخواه تایپ کنید و به این صورت بر روی افکت تنظیم کنید.

8

9-در قسمت layers لایه effect را انتخاب کنید و با نگه داشتن کلید alt بر روی عبارت fx کلیک کرده و به سمت لایه بالا (نوشته) اونو درگ کنید تا افکت به لایه نوشته نتقل بشه،اگر موفقیت آمیر باشه علامت fx در کنار نوشته هم ظاهر میشه،لایه نوشته رو انتخاب کنید و سپس گزینه add layer mask رو انتخاب کنید.

9

10-ابزار Gradient رو انتخاب کنید و  از لیست گرادینت ها حالت اول که شیب از رنگ سفید به سیاه هست رو انتخاب کنید سپس نوع Linear رو انتخاب کنید و بر روی لایه mask شیب رنگی بر اساس سلیقه خود ایجاد کنید نتیجه تقریبا باید شبیه به این باشه.

10

11-در نهایت کمی افکت آسمان ستاره ای برای این جلو ایجاد میکنیم،برای این کار شما لایه شمکلی رنگ رو انتخاب کنید و سپس از منوی Filter گزینه ی noise و سپس Add Noise رو انتخاب کنید Amount رو بر روی مقدار 120 تنظیم کنید و سپس گزینه Gaussian و Monochromatic رو انتخاب کنید،از منوی Filter گزینه ی Blur و بعد Gaussian Blur رو انتخاب کنید و سپس Radius رو بر روی مقدار 0.3 تنظیم کنید و سپس از منوی Image گزینه ی Adjustments و سپس گزینه ی Levels رو انتخاب کنید و تنظیمات رو به این صورت ست کنید.

11

در نهایت هم چند تا افکت نوری دیگه  براش اضافه کردیم.امیدوارم استفاده کرده باشید و همچنین بتوانید با این آموزش های حرفه ای شوید.موفق و پیروز باشید.

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *