خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش تغییر رنگ چشم در فتوشاپ
07 خرداد 1396

آموزش تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

در ایم بخش از سیتی گراف می پردازیم به آموزش تغییر رنگ چشم در فتوشاپ.با یکی دیگر از مطالب سایت با عنوان آموزش تغییر رنگ چشم به صورت حرفه ای با فتوشاپ در خدمت شما هستم . سعی میکنم تمرین های فتوشاپ نسبت به قبل  از سطح بالاتری برخوردار باشد تا در کنار تمرین با اصول طراحی ، کاربرد ابزارها به صورت تخصصی و استفاده صحیح از پنل های رنگ نیز آشنا شوید . به صورت پیش فرض کاربران برای تغییر رنگ از یک Select ساده و تغییر مد لایه استفاده می کنند که بسیار مقدماتی می باشد . به همین دلیل در این تمرین میخواهم یک روش اصولی و کمی زمان بر برای انجام اینکار آموزش بدهم . با من همراه باشید .

1. ابتدا تصویری که در ادامه قرار میدهم را با کلیک راست بر روی کامپیوتر ذخیره کرده و وارد فتوشاپ کنید .

2. یک لایه جدید ایجاد کنید .
2.1. بر روی آیکون adjustment کلیک کرده و گزینه Curves را انتخاب کنید . سپس تغییرات پیش فرض را با توجه به تصویر اعمال کنید .

2.2. ابزار Eliptical Marquee Tool را انتخاب کرده و دور حاله چشم را Select کنید .

.2.3.بر روی لایه ماسک Curves کلیک کرده و کلیدهای Ctrl+I را بفشارید . سپس کلیدهای Ctrl+D را بفشارید تا ناحیه Select از حالت انتخاب خارج شود .

3. لایه کپی را Delete کنید و لایه Curves را یکبار دیگر انتخاب کنید . سپس از دوباره کلیدهای Ctrl+I را بفشارید .

4. فیلتر Blur > Gassian Blur را انتخاب و تنظیمات پیش فرض را تغییر بدهید تا کمی دورچشم از حالت صافی تغییر حالت بدهد .

5. شما می توانید با استفاده از کلیدهای Ctrl+T کمی کادر را کوچک یا بزرگتر نیز کنید .

6.یک گروه ایجاد کرده و لایه Curves را با درگ و رها کردن در گروه ، زیر مجموعه قرار بدهید . سپس بر روی آیکون بند انگشتی Curves کلیک کنید ، کلید Alt را پایین نگه دارید و یک کپی از لایه ماسک بر روی گروه قرار بدهید .

7. لایه ماسک Curves را انتخاب کرده و از منوی Edit گزینه Fill را انتخاب کنید . سپس در پنجره باز شده رنگ White را انتخاب کنید .

8.بر روی آیکون adjustment کلیک کرده و گزینه Hue/Saturation را انتخاب کنید . سپس تغییرات پیش فرض را با توجه به تصویر اعمال کنید .

9. لایه ماسکی که بر روی گروه قرار دارد را انتخاب کنید .
9.1. ابزار براش را انتخاب کرده و دایره مشکی چشم را اسپره کنید تا محو شود . دقت داشته باشید که باید رنگ فورگراند برابر با مشکی تنظیم شده باشد .

10. بر روی آیکون adjustment کلیک کرده و گزینه Hue/Saturation را انتخاب کنید .سپس تغییرات پیش فرض را با توجه به تصویر اعمال کنید .

11. لایه ماسکی که بر روی گروه قرار دارد را انتخاب کنید .
11.1. ابزار براش را انتخاب کرده و از طرف بیرون به داخل چشم را اسپره کنید تا محو شود . دقت داشته باشید که باید رنگ فورگراند برابر با مشکی تنظیم شده باشد .

شما می توانید با تغییر رنگ در پنل Hue/Saturation به رنگهای دلخواهتان برسید

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *