خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش طراحی کارت ویزیت » آموزش تصویری طراحی کارت ویزیت ZARA
27 اردیبهشت 1396

آموزش تصویری طراحی کارت ویزیت ZARA

به درخواست دوستان عزیزمان آموزش تصویری طراحی کارت ویزیت ZARA برای شما کاربران محترم در این بخش از سایت شهر گرافیک نیز قرار داده ایم.با یکی دیگر از تمرین های فتوشاپ با عنوان “آموزش طراحی کارت ویزیت ZARA” در خدمت شما هستم . سعی میکنم هر هفته یک طرح جدید کارت ویزیت برای شما در فتوشاپ شبیه سازی کنم تا شما با روش و طرح های جدید بیشتر آشنا شوید و راحت تر بتوانید ایده خودتان را تبدیل به یک طرح جدید کنید . پیش نیاز طراحی شناخت صحیح ابزار و مشاهده طرح های متفاوت و اورجینال می باشد .

1. از منوی File گزینه New را انتخاب کرده و یک صفحه با ابعاد مشخص شده ایجاد کنید .

2. در این مرحله باید یک الو / پترن را بر روی پس زمینه مورد استفاده قرار بدهید . Pattern اصلی در فتوشاپ به صورت پیش فرض وجود ندارد  .ابتدا از این قسمت Pattern را دانلود کنید تا روش استفاده از آن را به شما آموزش بدهم .
وارد برنامه فتوشاپ شده و بر روی “لایه اصلی” دابل کلیک کنید تا تنظیمات Layer Style نمایش داده شود. در قسمت Layer یک آیکون fx وجود دارد که اگر بر روی آن کلیک کرده و گزینه Belending option را انتخاب کنید پنجره تنظیمات نمایش داده می شود .

حالا باید از طریق تنظیمات گزینه Pattern Overlay الگو دانلود شده را استفاده کنیم . بر روی آیکون فلشی که با دایره قرمز مشخص شده است کلیک کنید .

یکبار دیگر بر روی علامت چرخ دنده کلیک کرده و گزینه Load Pattern را انتخاب نمایید . حالا الگو دانلود شده را انتخاب و بر روی کلید OK کلیک کنید .  الگوی نمایش داده شده در تصویر زیر را انتخاب و تنظیمات پیش فرض را که با رنگ زرد مشخص شده است تغییر بدهید .

تنظیمات گزینه Gradient Overlay را تغییر بدهید .

3. در این مرحله باید ابزار Pen Tool را انتخاب کرده و دو کادر همانند تصویر زیر بکشید . Fill هر دو لایه را برابر با صفر قرار بدهید . بر روی “هر دولایه کشیده شده” (با ابزار Pen ) دابل کلیک کنید تا تنظیمات Layer Style نمایش داده شود. در قسمت Layer یک آیکون fx وجود دارد که اگر بر روی آن کلیک کرده و گزینه Belending option را انتخاب کنید پنجره تنظیمات نمایش داده می شود .

4. حالا باید از طریق تنظیمات گزینه Pattern Overlay الگو دانلود شده را استفاده کنیم . بر روی آیکون فلشی که با دایره قرمز مشخص شده است کلیک کنید .

5. این مرحله شاید برای کاربرانی که تازه با فتوشاپ کار کرده اند مشکل باشد . ابزار Pen را انتخاب کرده و یک کادر با درصد رنگی c61932 همانند تصویر زیر بکشید .

حالا برای تکمیل کردن این شکل دو کادر دیگر همانند تصویر زیر میکشم

طرح اصلی تمام شد . نوبت میرسد به تایپ متن در قسمت های مشخص شده . ابتدا باید دو فونت انگلیسی که من استفاده کرده ام را از این قسمت دانلود کرده و بعد از خارج کردن فایل از حالت فشرده ، فونت ها را داخل پوشه Font در کنترل پنل کپی کنید .

متن هایی که تایپ میکنم از نظر مفهومی صحیح نمی باشد . برای اینکه کمی متن کچ نمایش داده شود کافیست لایه متن تایپ شده را انتخاب کرده و کلیدهای Ctrl+T را بفشارید تا ابزار Free Transform فعال شود . سپس کمی کادر را به طرف بالا یا پایین حرکت بدهید .

فونت فارسی B yekan می باشد .

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *