خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش افکت OUTER GLOW در فتوشاپ
21 تیر 1396

آموزش افکت OUTER GLOW در فتوشاپ

در این بخش از سایت سیتی گراف می پردازیم به آموزش افکت OUTER GLOW در فتوشاپ پس با ما همراه باشید.با تنظیمات گزینه Outer Glow در پنجره Layer Style در خدمت شما هستم . این افکت به گونه ای طراحی شده که نوری (با رنگ دلخواه) از سمت لایه به سمت بیرون آن تابیده و تشعشعات نور از لبه های لایه نمایان می شود. این افکت در صورتی که رنگ خود لایه همرنگ نور و به رنگ روشن باشند،جلوه ی بیشتری داشته و اصطلاحا لایه را نورانی خواهد کرد. در پنجره مختص این افکت، چند آیتم جدید به کار گرفته شده است.

1. فتوشاپ را اجرا کرده و یک صفحه باز کنید . Ctrl+N
1.2. بر روی لایه ایجاد شده دابل کلیک کرده و گزینه Outer Glow را انتخاب کنید .

2. همانطور که مشاهده می کنید این صفحه دارای تنظیمات زیادی می باشد . صفحه تنظیمات Outer Glow از سه بخش Structure / Element / Quality تشکیل شده است . بخش اول مربوط به تنظیمات Blend mode می باشد که در این قسمت به طور کامل آموزش داده شده است .
گزینه دوم Opacityکه با کم یا زیاد کردن آن شفافیت کم یا زیاد می شود . با کلیک بر روی مربع رنگی (آبی) یا طیف رنگی می توانید رنگ ساختار کلی کادر کشیده شده را تغییر بدهید

3. بخش بعدی Element می باشد . گزینه اول technique است که دارای 2 زیر مجموعه است . در این جلوه با تنظیم قسمت Technique در حالت Softer لبه‌های نرم‌تر و در حالت Precise لبه‌های تیزتری ایجاد خواهد شد.

Spread : با زیاد کردن عدد Spread سایه گسترش پیدا می کند و از طرفین ابعادش بیشتر می شود .

Size : سایز هم که مربوط به اندازه سایه ایجاد شده می باشد که نسبت به 2 گزینه بالا می تواند محو یا به صورت یکدست سایه را کم یا زیاد کند.

4. بخش بعدی Quality می باشد . بخش Quality : گزینه ی تراز (Contour) در هر افکت وظیفه خاصی به عهده دارد. در افکت Outer Glow ، انتخاب نوع تراز ، شیوه و نوع نور را تحت تاثیر قرار می دهد. مثلا برای حالت تراز خطی (Linear Contour) که حالت پیشفرض فتوشاپ نیز هست،نور بطور یکنواخت و خطی تولید می شود،توصیه می شود سری به سایر ترازها زده و این منحنی ها را امتحان کنید.با فعال کردن چک باکس گزینه Anti-Alias گوشه‌های سایه کادر مورد نظر به صورت خودکار کمی‌ هموارتر به نظر خواهد رسید . در بین این گزینه ها اغلب با اصطلاح Jitter مواجه می شوید.این تنظیم باعث میشود که در سراسر قلمو تغییر اعمال شود.

منبع: آسارایان

 

 

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *