خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش افکت Inner Shadow فتوشاپ
13 تیر 1396

آموزش افکت Inner Shadow فتوشاپ

در این بخش از سایت سیتی گراف می پردازیم به آموزش افکت Inner Shadow فتوشاپ پس با ما نیز همراه باشید.یکی دیگر از تنظیمات پنجره Layer Style گزینه Inner Shadow می باشد . Inner Shadow روی محتوای لایه از بیرون به داخل سایه ایجاد می کند.کاربرد Inner Shadow زمانی هست که از طرف بیرون به طرف داخل بخواهید یک سایه ایجاد کنید . مثلا لبه های یک متن مشکی را به طرف داخل با رنگ سفید به صورت سایه بپوشانید تا بهتر در پس زمینه نمایش داده شود . تنظیمات این گزینه زیاد در طراحی هایی که انجام میدهیم استفاده می شود.

1. یک لایه جدید ایجاد کرده و بر روی لایه آن دابل کلیک کنید . گزینه Inner Shadow را انتخاب کنید . همانطور که مشاهده می کنید این صفحه از دو قسمت تشکیل شده است .

بخش اول مربوط به تنظیمات Blend mode می باشدگزینه دوم Opacityکه با کم یا زیاد کردن آن شفافیت کم یا زیاد می شود . با کلیک بر روی مربع مشکی می توانید رنگ ساختار کلی کادر کشیده شده را تغییر بدهید.گزینه بعدی Angle بوده که با تغییر آن نسبت به درجه ای که در کادر وارد می کنید سایه زاویه اش تغییر می کند .

Distance :با زیاد کردن عدد کادر Distance فاصله سایه از کادر بیشتر می شود .گزینه خفه کردن (Choke) نیز به توسعه و یا انسداد مرز مات شدگی سایه و لایه منجر می شود، به طوری که اگر این درصد کم باشد، مرز بین سایه و لایه یکنواخت تر و با شیب کم است و اگر این درصد زیاد شو، شیب تغییرات زیاد و مرز بین سایه و لایه پررنگ تر خواهد بود.

Size : سایز هم که مربوط به اندازه سایه ایجاد شده می باشد که نسبت به 2 گزینه بالا می تواند محو یا به صورت یکدست سایه را کم یا زیاد کند.

4. بخش بعدی Quality می باشد . بخش Quality : گزینه ی تراز (Contour) در هر افکت وظیفه خاصی به عهده دارد. در افکت Outer Shadow ،انتخاب نوع تراز ، شیوه و نوع نور را تحت تاثیر قرار می دهد. مثلا برای حالت تراز خطی (Linear Contour) که حالت پیشفرض فتوشاپ نیز هست،نور بطور یکنواخت و خطی تولید می شود،توصیه می شود سری به سایر ترازها زده و این منحنی ها را امتحان کنید.با فعال کردن چک باکس گزینه Anti-Alias گوشه‌های سایه کادر مورد نظر به صورت خودکار کمی‌ هموارتر به نظر خواهد رسید .

منبع:آسارایان

 

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *