خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش روتوش عکس » روتوش کردن تصاویر با ابزار smudge در فتوشاپ
09 شهریور 1396

روتوش کردن تصاویر با ابزار smudge در فتوشاپ

در این بخش از سایت شهر گرافیک می پردازیم به روتوش کردن تصاویر با ابزار smudge در فتوشاپ پس با ما نیز همراه باشید تا این آموزش را نیز دنبال کنیم.در این بخش آموزش 3 ابزار smudge.blur.sharpen را به طور کامل توضیح می دهیم .ابزار smudge عملکرد کشیدن یک انگشت در یک نقاشی آبرنگ را شبیه سازی می کند.این ابزار یک رنگ از ناحیه را می گیرد و آن را در جهتی که درگ می کنید می کشد.


1- ابزار smudge tool را انتخاب نمائید.

2- در نوار option می توانید موارد زیر را انجام دهید:

• نوع قلم و اندازه آن را انتخاب نمائبد.
• حالت آمیختگی و استحکام رنگ را در کشیدن( strength) تعیین نمائید.
• اگر می خواهید ابزار smudge اطلاعات رنگ را از کلیه ی لایه های قابل رویت دریافت کند گزینه Sample All Layers را انتخاب نمائید.
• گزینه Finger paintingرا انتخاب کنبد تا smudgeرنگ foreground را در هر بار شروع کار و کشیدن رنگ با انگشت،بکار ببرد.اگر این گزینه انتخاب نشده باشد ابزارsmudgeرنگ زیر اشاره گر را برای کشیدن رنگ،استفاده می کند.

3 – در تصویر برای ایجاد رنگ smudgeدرگ نمائید.برای مثال در تصویر راست با استفاده از ابزار smudgeبالهای مرغابی کشیده تر شده است.

استفاده از ابزار فوکوس

ابزار فوکوس شامل ابزار blur و sharpen می باشد. این ابزار هم گروه ابزار smudge می باشند. ابزار blur لبه های سخت ناحیه ها را ملایم می کند و یا جزئیات یک ناحیه از تصویر را کاهش می دهد. ابزار sharpen لبه های ملایم را وضوحیت و شفافیت بیشتر می دهد.برای بکار گیری ابزار blur یا sharpen به صورت زیر عمل نمائید:
1- ابزار blur یا sharpen را انتخاب نمائید.

2- در نوار option موارد زیر را انجام دهید:

• نوع و اندازه قلم را تعیین کنید.
• نوع آمیختگی رنگ و strength (قوت رنگ ) را تعیین کنید.
• برای بهره گیری از اطلاعات کلیه لایه های قابل مشاهده، گزینه Sample All Layers را انتخاب نمائید

3- در ناحیه ای از تصویر برای عمل Blur یا Sharpen درگ نمائید.برا ی مثال در شکل سمت راست با استفاده از ابزار Blur تیزی پرهای سفید سر نسبت به شکل چپ ملایم تر شده است

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *