خانه » اخبار سایت » خلاقیت گرافیک محیطی و تاثیر آن
25 دی 1395

خلاقیت گرافیک محیطی و تاثیر آن

سلام حتما تا حالا در مورد گرافیک محیطی شنیدید ، یک هنرمند پرتغالی با نام دیاگو ماچادو (Diogo Machado) طرح‌ هایی شبیه کاشی‌های سرامیکی مصور، روی جعبه‌های برق و ساختمان‌ها انجام داده است تا تاریخ کشورش – پرتغال – را به یاد مردم بیاورد. او این پروژه مستقل را در محل زادگاهش ، کاسیاس (Cascais) که روستایی با قدمت ۶۵۰ سال و در همسایگی لیسبون است به انجام رسانیده است. هدف اصلی وی این بوده که با انجام این کار، تاریخ این مکان را تعریف کند و همچنین هویت خود را به عنوان یک پرتغالی نشان دهد.

طراحی و جمع آوری از : پگاه سعادت
از نظر دیاگو امروزه به عنوان فردی که در دنیایی بسیار پیشرفته و تکنولوژیک زندگی می‌کنیم، فکر کردن به اینکه فرهنگ و سنت ما تا چه اندازه برایمان ارزشمند است و چگونه می توانیم آن را حفظ کنیم، بسیار مهم است. دیاگو بزرگ شده پرتغال است و این صفحات سرامیکی را در تمام مراحل زندگی‌اش چه در داخل و چه در خارج ساختمان‌‎ها دیده است و از این طریق، قصد داشته است تا بخشی از مسئولیت فرهنگی خود را نسبت به کشور و وطنش پیاده‌سازی و ادا کند.

برای بهتر دیدن عکس ها بر روی آنها کلیک کنید .

منبع : (+)

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *