خانه » نوشته های صفحه اصلی » آموزش های ویژه شهر گرافیک » جلسه چهارم مدرسه “نصب وردپرس بر روی لوکال‌ هاست”
28 تیر 1394

جلسه چهارم مدرسه “نصب وردپرس بر روی لوکال‌ هاست”

CityGraph3-92

سلام دوستان عزیز

توی این آموزش که از سایت همیار وردپرس جمع آوری کردیم

قصد داریم تا آموزش نصب وردپرس بر روی بر روی لوکال‌ هاست به شما یاد بدیم .

امیدوارم که از این آموزش هم لذت ببرید ..

 

طراحی و جمع آوری از : پگاه سعادت

 

 

در جلسات پیش با مقدمات داشتن یک وبسایت، نصب وردپرس بر روی هاست‌های با کنتل پنل سی‌پنل و دایرکت ادمین آشنا شدیم، در این جلسه در خدمت شما هستم تا با هم نصب وردپرس را بر روی کامپیوتر شخصی و نه بر روی هاست ، مرور کنیم.

وردپرس یک نرم افزار متن‌باز است که با زبان php نوشته شده است و برای ذخیره اطلاعات از مدیریت پایگاه داده MySql  استفاده می‌کند که معمولا از وب سرور آپاچی برای اجرا استفاده می‌شود که برای استفاده از وردپرس بر روی کامپیوتر شخصیتان باید این سه مورد را نصب داشته باشید اما نصب و تنظیمات این برنامه‌ها برای همه کار ساده‌ای نیست، به همین منظور و برای راحتی بیشتر یک سری برنامه‌ها ساخته شده‌اند که به راحتی اینها را برای شما نصب و پیکربندی می‌کند از جمله مشهورترین های آن می‌توان : Xampp، WampServer، easyPHP و … را نام برد. ما در این آموزش نصب وردپرس را با کمک xampp را دنبال می‌کنیم چرا که یکی از پراستفاده ترین آن‌ها است و برای هر سه سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک ارائه می‌شود که برای کاربران غیر ویندوزی نیز قابل استفاده است.

خوب ابتدا xampp را از سایتش دانلود نمایید(http://www.apachefriends.org/en/xampp.html)  حالا برنامه نصب را که دانلود کردید اجرا کنید، روند نصب xampp مثل اکثر برنامه‌های دیگر است اما در ادامه تصاویر مراحل نصب به همراه توضیحاتی کوتاه آورده‌ام تا احیانا اگر با مشکلی در حین برخوردید راحت از پسش بر بیاید.

 

Screenshot_1

به نظر شما کاری به غیر از زدن دکمه next هست؟

Screenshot_2

در این پنجره شما می‌توانید انتخاب کنید که چه امکاناتی نصب گردد که ما برای اجرای وردپرس فقط به php وmysql و apache نیاز داریم و بقیه موارد را اگر تمایلی دارید می‌توانید برای نصب انتخاب نکنید فقط phpMyAdmin برای مدیریت گرافیکی mysql نیاز هست که برای ایجاد یک پایگاه داده ما از این استفاده می کنید این برنامه را نیز برای نصب انتخاب کنید.

Screenshot_3

 

مسیر نصب را در این مرحله می‌توانید تعیین کنید، مهم نیست کجا نصب شود هر جایی که تمایل داشتید می‌توانید انتخاب کنید.

Screenshot_4

این پنجره فقط در صورت چک کردن تیک گزینه یک سری توضیحات درباره bitnami برای شما نمایش داده خواهد شد. خوب حتما می‌پرسید بیتنامی چیه؟ بیتنامی یک شرکت که تمرکزش بر روی نرم‌افزارهای متن باز مرتبط با وب هستش که یک سری‌بسته هایی برای نصب خودکار برنامه‌هایی مثل وردپرس، جوملا را ارائه داده که از نسخه جدید xampp با تیم سازنده‌اش یعنی apachefriends همکاری مالی و کاری می‌کند که تاثیرات آن در آخرین نسخه‌ها به وضوح دیده می‌شود.

Screenshot_5

با زدن next فرآیند نصب آغاز می‌گردد.

Screenshot_6

در حال نصب …

Screenshot_7

بعد از زدن دکمه finish اگر که در صورتی که تیک اجرا را بر نداشته باشید، xampp اجرا خواهد شد و کنترل پنل آن نمایش داده می‌شود.

 

Screenshot_8

کنترل پنل xampp تقریبا مدیریت تمام امکانات را برای شما به صورت گرافیکی فراهم می‌کند، خوب برای آغاز نصب وردپرس ما لازم داریم که وب‌سرور آپاچی اجرا شود دکمه start روبروی آپاچی را کلیک کنید تا آپاچی اجرا گردد خوب mysql را هم به همین صورت اجرا کنید. (php  همزمان با اجرا شدن آپاچی قابل استفاده است.)

Screenshot_9

در هنگام درخواست برای آغاز هر یک از ماجول‌ها، فایروال ویندوز هشداری می‌دهد که بازدن دکمه Allow access امکان اجرای این ماجولها را به ویندوز می‌دهید.

خوب، امکانات لازم را تا به اینجا نصب و آماده کرده‌ایم حالا نوبت به نصب خود وردپرس است. برای نصب وردپرس شما به یک پایگاه داده MySQL نیاز دارید. برای ایجاد این پایگاه از ابزار phpMyAdmin استفاده می‌کنیم برای دسترسی به این ابزار یک مرورگر وب  مثل کروم یا فایرفاکس باز کنید و در قسمت آدرس، آدرس http://localhost/phpmyadmin را وارد کنید تا phpmyadmin اجرا شود. اگر از شما نام کاربری و پسورد خواسته شد. نام کاربری را root و پسورد را خالی وارد کنید.

 

Screenshot_10

برای ایجاد یک پایگاه داده از نوار بالایی گزینه Databases را کلیک کنید تا پنچره ساخت پایگاه  داده باز گردد.

Screenshot_11

در قسمت create database نامی دلخواه برای پایگاه داده خود وارد و گزینه Create را کلیک کنید. هیچ  تنظیماتی نیاز به تغییر نیست. خوب حالا پایگاه داده شما آماده است و اکنون باید فایل نصب وردپرس را به هاست لوکال انتقال دهید. وردپرس را از اینجا دانلود کنید. فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید.

Screenshot_12

وبسرور xampp هنگامی که آدرس http://localhost را در مرورگرتان وارد کنید وبسایت‌های لوکال شما را نشان می‌دهد. خوب حالا ما یک هاست در اینترنت داشتیم فایل‌هامون را آپلود می‌کردیم و در سایت نمایش داده می‌شد اینجا برای این عمل، باید فایل‌ها را به پوشه htdocs منتقل کنید. پوشه htdocs در مسیر نصب xampp قرار دارد به طور مثال اگر xampp را در مسیر c:\xampp نصب کرده اید پوشه htdocs از طریق مسیر c:\xampp\htdocs قابل دسترس است. خوب فایل‌هایی که از حالت فشرده خارج کرده‌اید را به این مسیر منتقل کنید که من یک پوشه بانام وردپرس ایجاد کردم و فایل‌ها را درون آن قرار دادم.

Screenshot_13

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *