خانه » آموزش فتوشاپ » استفاده از ابزار Clone Stamp در فتوشاپ
07 شهریور 1396

استفاده از ابزار Clone Stamp در فتوشاپ

در این بخش از سایت می پردازیم به استفاده از ابزار Clone Stamp در فتوشاپ مطلب پس با ما نیز همراه باشید.در فتوشاپ شما می توانید با استفاده از ابزارهای Clone Stamp ، Healing Brush ، Pattern Stamp و Patch به بازسازی تصاویر بپردازید.در این بخش به طور کامل با تمریناتی که در حین معرفی و کاربرد ابزار برای شما در نظر گرفته ایم آشنا می شوید .(در قسمت اول Pattern Stamp آموزش داده می شود )

استفاده از ابزار Clone Stamp
ابزار Clone Stamp از تصویر نمونه ای را می گیرد و شما می توانید این نمونه را بر روی تصویر دیگر یا همان تصویر بکار ببرید . به تصویر زیر دقت کنید .با استفاده از ابزار Clone Stamp یک کپی از هسته میوه گرفته و در قسمت دیگر همانند همان هسته را می کشیم برای استفاده از ابزار Clone Stamp به صورت زیر عمل نمایید :نوع قلم مو و اندازه آن را انتخاب نمایید .مد آمیختگی رنگ ، Opacity و Flow را تعیین کنید.تعیین کنید که چگونه می خواهید پیکسل های نمونه برداری شده را در تصویر قرار دهید .اگر شما گزینه Aligned را انتخاب کرده باشید شما می توانید کلید سمت چپ ماوس را رها کنید

و در زمان دیگر ، دوباره کلید سمت چپ ماوس را گرفته و برای ادامه کار آن را درگ نمایید و هیچ مهم نیست که شما اینکار را چند بار تکرار کنید.اما اگر گزینه Aligned را انتخاب نکرده باشید هر زمان که شما عمل درگ را قطع کنید و دوباره شروع کنید . عمل کپی از پیکسل های نمونه برداری شده دوباره از محل نمونه برداری شروع می شود .اگر گزینه Sample All Layer را انتخاب نمایید اطلاعات نمونه برداری از کلیه لایه های قابل رویت صورت خواهد گرفت و اگر این گزینه انتخاب نشده باشد اطلاعات نمونه برداری تنها از لایه جاری جمع آوری خواهد شد .

 

2.نقطه نمونه برداری را با نگه داشتن کلید Alt و کلیک بر روی نقطه ای از تصویر تعیین نمایید .توجه : اگر شما از یک تصویر نمونه برداری را انجام دهید و می خواهید آن را در تصویر دیگر بکار ببرید باید هر دو تصویر در یک مد رنگ باشند.

3. برای انجام عمل کپی از پیکسل های نمونه برداری شده ، در تصویر درگ نمایید .نکته : در هنگام درگ در مقصد یک علامت به علاوه بر روی تصویر حرکت می کند که محل نمونه برداری در جریان را نشان می دهد.

استفاده از ابزار Pattern Stamp
ابزار Pattern Stamp با کلیک راست بر روی ابزار Clone Stamp قابل انتخاب است .ابزار Pattern Stamp اجازه نقاشی با یک الگو یا طرح را به شما نشان می دهد . شما می توانید الگو یا طرح را از کتابخانه الگوها انتخاب کنید و یا آن را خودتان ایجاد نمایید . برای استفاده از ابزار pattern Stamp به صورت زیر عمل نمایید :

1. ابزار Stamp Tool را از نوار ابزار انتخاب کرده و موارد زیر را در نوار Option انجام دهید .نوع قلم و اندازه آن را انتخاب نمایید .مد آمیختگی رنگ ، Opacity و flow را تعیین کنید.Pattern مورد نظر را از فهرست کشویی انتخاب کنید .بسته به کارتان گزینه Aligned را انتخاب و یا آن را از انتخاب خارج کنید . به توضیح Align در توضیح ابزار Clone Stamp می توانید مراجعه نمایید.گزینه Impressionist را برای اعمال Pattern با یک سبک هنری فعال نمایید .

2. در تصویر درگ نمایید .

منبع: آسارایان

زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *