خانه » آموزش فتوشاپ » آموزش تغییر رنگ پس زمینه با فتوشاپ در چند ثانیه
13 دی 1395

آموزش تغییر رنگ پس زمینه با فتوشاپ در چند ثانیه

تغییر رنگ پس زمینه یکی از کارای هست که در یه سری از عکس ها که پس زمینه اون زیاد مطلوب نیست انجام میشه که امروز قصد داریم به کمک فتوشاپ این کار رو انجام بدیم همانطور که می دانید، برنامه ی فتوشاپ یک ابزار بسیار کاربردی برای ویرایش تصاویر است که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. اما گاها برخی از کاربران مبتدی از سخت بودن کار با برنامه ی فتوشاپ شکایت می کنند. در مطلب امروز که برای شما آماده کردیم ، تصمیم داریم نحوه ی تغییر رنگ پس زمینه ی تصاویر و عکس ها را در فتوشاپ به شما آموزش بدیم . این آموزش بسیار کاربردی و ساده بوده و حتی کاربران مبتدی هم میتونن با کمی تمرین بیشتر این عملیات را با کیفیت هرچه تمام تر انجام دهند.

طراحی و جمع آوری از : پگاه سعادت

 

در ادامه با ترفندها همراه باشید.

 

آموزش تغییر رنگ آسان پس زمینه تصاویر در فتوشاپ

 

مرحله اول: در ابتدا یک فایل تصویر را وارد فتوشاپ می کنیم. برای اینکار از منوی file بر روی گزینه ی open a file کلیک می کنیم و تصویر مورد نظر را انتخاب کرده و وارد می کنیم.

مرحله دوم: در قدم دوم بر روی لایه ی تصویر خود یک لایه ی جدید ساخته و سپس با ابزار paint bucket tool، لایه ی جدید را به رنگ دلخواه رنگ میکنیم.

مرحله سوم: اکنون مود لایه را بر روی soft light قرار می دهیم. همانطور که مشاهده میکنید کل تصویر به صورت رنگ شده درآمده است و حتی بر روی بخش هایی از بدن کودک و دست ها نیز رنگ تغییر کرده است.

مرحله چهارم: برای حل این مشکل ما به ابزار eraser tool و یا همان پاک کن نیاز داریم، با این ابزار قسمت.های رنگ شده ای که مورد نیاز ما نیست را پاک میکنیم.

فایل نهایی شما باید شبیه فایل زیر شده باشد.

مرحله پنجم: حال برای اینکه به رنگ های خیلی زیادی دست پیدا کنیم و به اصطلاح یک طیف رنگی داشته باشیم از منوی image بر روی گزینه ی adjustment می رویم و سپس بر روی گزینه ی hue/saturation کلیک میکنیم.

مرحله ششم: با این عمل پنجره ی زیر باز خواهد شد.

حال با تغییر گزینه ی hue میتوانید هر رنگی که خواستید را برای پس زمینه ی تصویر خود انتخاب کنید.

همانطور که در زیر مشاهده میکنید ما مجموعه از تصاویر با پس زمینه های مختلف را داریم که میتوانید از آن ها استفاده ببریم. توجه داشته باشید که بعد از هربار تغییر رنگ از بخش hue، میبایست یکبار دیگر قسمت های رنگی را توسط ابزار eraser پاک کنید. (برای اینکه دوباره کاری نشود میتوانید چند لایه از فایل رنگی خود را کپی کنید و سپس لایه های اضافه را به صورت خاموش در بیاورید)

البته لازم به ذکر است که گزینه ی history هم میتواند در تغییر دوباره و بازگشت به حالت قبل کمک حال شما باشد.

امیدوارم این آموزش هم تونسته باشه بهتون کمک کنه .

نظر یادتون نره دوستان ..

پگاه سعادت

با سلام پگاه سعادت هستم عاشق فتوشاپ و طراحی هستم و کارامو خیلی دوس دارم و خیلی وقته دارم توی سایت شهر گرافیک تدریس فتوشاپ میکنم امیدوارم راضی باشید ;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *